Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68277
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. |
Authors: | Heredia Quiroz, María Augusta Martínez Coronel, Katherine Michelle |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Martínez Coronel, K. M. Heredia Quiroz, M. A. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68277 |
Abstract: | Abstract: The present study, entitled "The use of authentic material via WhatsApp in teaching listening skills in English contexts outside the classroom", aims to determine the impact of using authentic material delivered via WhatsApp to improve the listening skills of English language learners outside the classroom. This study was conducted in a secondary school in Riobamba with 10 students whose English level was B1. A mixed methodology was used that included the collection of qualitative and quantitative data. The instruments were a questionnaire on student perception, a questionnaire on the advantages and disadvantages of using authentic content via WhatsApp, a questionnaire for the teacher, and an observation sheet. In addition, a WhatsApp group was created in which six listening activities were carried out for the students, using videos as authentic material along with listening question activities. Feedback was provided through audio messages. The results revealed that students perceived that activities conducted with authentic material via WhatsApp were beneficial in improving their listening comprehension skills. |
Description: | Resumen: El presente estudio, titulado "El uso de material auténtico vía WhatsApp en la enseñanza de habilidades auditivas en contextos de inglés fuera del aula", tiene como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico entregado vía WhatsApp para mejorar las habilidades auditivas de los estudiantes de inglés fuera del aula. Este estudio se realizó en un colegio secundario de Riobamba con 10 alumnos cuyo nivel de inglés era B1. Se utilizó una metodología mixta que incluyó la recolección de datos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos fueron un cuestionario sobre la percepción de los estudiantes, un cuestionario sobre las ventajas y desventajas del uso de contenido auténtico vía WhatsApp, un cuestionario para el profesor y una hoja de observación. Además, se creó un grupo de WhatsApp en el que se llevaron a cabo seis actividades de comprensión oral para los alumnos, utilizando vídeos como material auténtico junto con actividades de preguntas de comprensión oral. La retroalimentación se realizó a través de mensajes de audio. Los resultados revelaron que los estudiantes percibieron que las actividades realizadas con material auténtico a través de WhatsApp eran beneficiosas para mejorar sus habilidades de comprensión oral. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143579.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.