Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInga Ordóñez, Gabriela Cecibeles_ES
dc.contributor.authorCampos Colimba, Nayeli Estefaníaes_ES
dc.date.accessioned2024-09-20T20:27:50Z-
dc.date.available2024-09-20T20:27:50Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationCampos Colimba, N. E. Inga Ordóñez, G. C. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68410es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1369360es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142098.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio se basa en la sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación de docentes de inglés como lengua extranjera, para reflexionar sobre los aspectos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales. El estudio uso un método cualitativo para evaluar las prácticas observadas en los niveles de educación primaria y secundaria. La investigación empleó la observación directa y la práctica docente, utilizando fichas de observación para analizar seis clases: tres de observación y tres de enseñanza principal. En el contexto de la enseñanza del idioma inglés la ficha de observación analizó una planificación cuidadosa, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y la metodología variada se destacaron como elementos cruciales para el éxito educativo. Estos enfoques facilitan un aprendizaje significativo al conectar los contenidos con la realidad de los estudiantes, fomentando la inmersión lingüística y la contextualización. El uso de estrategias como la narración de historias y rutinas de pensamiento se identificó como eficaz para la participación y la comprensión de los estudiantes. Se enfatizó que estas prácticas pedagógicas actualizadas son fundamentales para crear un entorno de aprendizaje enriquecedor.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study is based on the systematization of pedagogical experiences in the program of training teachers of English as a foreign language, to reflect on the positive and negative aspects of pre-professional practices. The study used a qualitative method to evaluate the practices observed at the levels of education primary and secondary. The research used direct observation and practice teacher, using observation sheets to analyze six classes: three observation and three for main education. In the context of English language teaching, the sheet observation analyzed careful planning, linguistic aspects, management of the Learning and varied methodology were highlighted as crucial elements for the educational success. These approaches facilitate meaningful learning by connecting the contents with the reality of the students, promoting linguistic immersion and contextualization. The use of strategies such as storytelling and routines thinking was identified as effective for participation and understanding of students. It was emphasized that these updated pedagogical practices are fundamental to creating an enriching learning environment.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.