Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68590
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Uvidia Criollo, Lleyton Hernan
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Uvidia Criollo, L. H. Cabrera Solano, P. A. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68590
Abstract: Abstract: Mediante el uso de un método cualitativo, la sistematización de experiencias pedagógicas en el Programa de Formación Docente de Inglés como Lengua Extranjera expone un panorama complejo de prácticas preprofesionales. El análisis destaca cuatro facetas pedagógicas importantes: participación de los estudiantes, gestión del aula, metodologías de instrucción y técnicas de evaluación. Las buenas experiencias resaltan cómo las técnicas de enseñanza de vanguardia y los ejercicios interesantes pueden mejorar el aprendizaje de idiomas y el entusiasmo de los estudiantes. Sin embargo, los problemas de gestión del aula y los métodos de evaluación desiguales indican áreas de mejora. La información apunta a la necesidad de una capacitación más completa en el manejo de las diversas dinámicas del aula, así como a la creación de métodos de evaluación estandarizados e imparciales. El documento destaca el valor del desarrollo profesional continuo y las técnicas de enseñanza flexibles para fomentar un entorno de aprendizaje de inglés como lengua extranjera inclusivo y productivo a la luz de estos factores.
Description: Resumen: Using a qualitative method, the systematization of pedagogical experiences in the EFL Teaching Training Program exposes a complex landscape of pre-professional practices. The presente work highlights four important pedagogical facets: student engagement, classroom management, instructional methodologies, and assessment techniques. Good experiences highlight how cutting-edge teaching techniques and engaging exercises can improve language learning and student enthusiasm. However, problems with classroom management and uneven evaluation procedures point to areas that require development. The information points to the necessity of more thorough training in handling the many dynamics of the classroom and creating impartial, standardized evaluation techniques. In light of these factors, this research highlights the value of ongoing professional development and flexible teaching techniques to promote an inclusive and productive EFL learning environment.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143644.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.