Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69160
Title: | The influence of storytelling on children s motivation to learn English as a foreign language |
Authors: | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía Briceño Santin, Andy Mariana |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Briceño Santin, A. M. Quiñonez Beltrán, A. L. (2024) The influence of storytelling on children s motivation to learn English as a foreign language [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69160 |
Abstract: | Abstract: The present study entitled The influence of storytelling on childrens motivation to learn English as a foreign language aimed to analyse the use of storytelling as an active methodology to motivate children s to learn English as a foreign language. This research was carried out in a private school in the province of Loja and employed a quantitative and qualitative method approach. The sample for this study consisted of thirty four students in the sixth year of basic education and their subject teacher. The instruments to be used during the data collection phase were a student survey, a semi-structured interview and a pre- and post-test. The results indicated that storytelling significantly increased the students' interest in the course content, making learning more attractive and pleasant and increasing their motivation. In addition, a marked improvement in academic performance was observed after the intervention, showing that this methodology improved understanding of the subject matter. In conclusion, storytelling in English language teaching is a highly effective methodology to increase motivation and improve students' academic performance, making learning more engaging and improving their language skills. |
Description: | Resumen: El estudio titulado La influencia del Storytelling en la motivación de los niños para aprender ingles como lengua extranjera tuvo como objetivo analizar el uso del storytelling como una metodología para motivar a los niños a aprender inglés como lengua extranjera. Esta investigación fue cualitativa y cuantitativa y se llevó a cabo en un colegio privado de la provincia de Loja con una muestra de 34 estudiantes de sexto año de educación básica. Para la recolección de datos, se utilizaron encuestas, entrevistas y pre y post test. Los resultados indicaron que la narración de cuentos incrementó significativamente el interés de los estudiantes por los contenidos del curso, haciendo el aprendizaje más atractivo y aumentando su motivación. Además, se observó una mejora notable en el rendimiento académico tras la intervención, lo que muestra que esta metodología mejoró la comprensión de la materia. En conclusión, la narración de cuentos en la enseñanza del inglés es una metodología eficaz para incrementar la motivación y mejorar el rendimiento académico de los estudiantes, haciendo el aprendizaje más atractivo y mejorando sus habilidades en el idioma. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143240.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.