Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69786
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Vargas Prado, Katerin Janela |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Vargas Prado, K. J. Morocho Cuenca, E. L. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69786 |
Abstract: | Abstract: This research titled "The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in environments outside the English classroom has The objective is to determine the impact of using authentic material delivered through of WhatsApp in improving listening skills of EFL students in extracurricular settings. Ten second-year high school students participated and an English teacher. It was carried out in a public institution in the city of Loja and A mixed methodology was used to collect both qualitative and quantitative. Survey, observation and interview techniques were used, together with the following instruments: a student perception questionnaire, a questionnaire for students on the advantages and disadvantages of using authentic materials through WhatsApp, a questionnaire for the teacher and a observation sheet. To apply the instruments, a WhatsApp group was created for students to carry out six listening activities with videos such as authentic material. The results reveal that the use of videos as material authentic was extremely beneficial because it helped them learn the pronunciation and improved their listening and understanding of dialogues in the target language. |
Description: | Resumen: La presente investigación titulada "El uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades auditivas en entornos fuera del aula de inglés tiene como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades de escucha de los estudiantes de EFL en entornos extraescolares. Participaron diez estudiantes de segundo de bachillerato y un docente de inglés. Se llevó a cabo en una institución pública de la ciudad de Loja y se utilizó una metodología mixta para recolectar datos tanto cualitativos como cuantitativos. Se utilizaron las técnicas de encuesta, observación y entrevista, junto con los siguientes instrumentos: un cuestionario de percepción de los estudiantes, un cuestionario para los estudiantes sobre las ventajas y desventajas del uso de materiales auténticos a través de WhatsApp, un cuestionario para el docente y una hoja de observación. Para aplicar los instrumentos, se creó un grupo de WhatsApp para que los estudiantes realizaran seis actividades de escucha con videos como material auténtico. Los resultados revelan que el uso de videos como material auténtico fue extremadamente beneficioso porque les ayudó a aprender la pronunciación y mejoró su escucha y comprensión de diálogos en el idioma meta. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142786.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.