Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20826
Title: Propuesta de intervención para mejorar el clima de aula en el séptimo grado de las escuelas Reinaldo Espinosa Aguilar, Unidad Educativa Municipal La Pradera, Unidad Educativa Municipal Tierras Coloradas en la ciudad de Loja, año lectivo 2016-2017
Authors: Unda Costa, Mónica Rosalba
Cruz Duarte, Rocío Johanna
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2017
Citation: Cruz Duarte, R. J. Unda Costa, M. R. (2017) Propuesta de intervención para mejorar el clima de aula en el séptimo grado de las escuelas Reinaldo Espinosa Aguilar, Unidad Educativa Municipal La Pradera, Unidad Educativa Municipal Tierras Coloradas en la ciudad de Loja, año lectivo 2016-2017 [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20826
Abstract: Abstract: The research related to the intervention of the classroom social climate had the objective of "Delineating a proposal of intervention to improve the social climate of classroom based on the pedagogical communication of the teaching-learning process in the seventh grades of the School of Basic Education" Dr. Reinaldo Espinosa Aguilar "," Municipal Educational Unit La Pradera "," Municipal Educational Unit Tierras Coloradas "of the city of Loja, academic year 2016-2017. To collect the information was used the survey technique, which was made via questionnaires, the instruments used to measure the study variables were the sociodemographic questionnaires for teachers and students, the register of grades and the scale of the school social climate CES. The analysis of the results allowed to propose a viable solution to improve classroom climate. We conclude that of all the dimensions and sub-scales investigated and related to various variables to know aspects related to the classroom climate, we show that of the results shown in the great majority there is a significant correlation and the affinity for these variables with the dimensions and sub-scales has shown us that there are good relationships between teachers and students. At the same time there are certain points where we must take into account and emphasize working on them, as negative scores are presented which indicates that the work should be focused on those points and in this way propose strategies that will improve those aspects for the normal development of the teachers, students and in that way generate an appropriate classroom climate for the teaching - learning process.
Description: Resumen: El desarrollo de la presente investigación inicia con un despliegue teórico y analítico de lo que significa el ius puniendi del estado, su concepto, antecedentes, límites y su principio legal, hasta llegar a nuestros tiempos, con su evolución y desequilibrios frente a los ciudadanos. Posteriormente, a través de un trabajo de campo realizado a los abogados en libre ejercicio del Distrito Metropolitano de Quito, se tomó una muestra aleatoria para realizar una encuesta con preguntas cerradas, misma que se efectuó en los casilleros judiciales de la Función Judicial, donde acuden diariamente y con frecuencia, una gran cantidad de abogados. También fue parte del trabajo de campo, tres entrevistas a profesionales especializados en derecho penal, los mismos que dieron sus opiniones versadas en el ius puniendi como un mecanismo para suspender el derecho de participación ciudadana, lo que atenta contra el principio de proporcionalidad de la pena.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=102101.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CRUZ Duarte rocio JOHANNA.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.