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Title: A comparative study on the effectiveness of the use of explicit correction in the improvement of EFL university students’ oral production: grammar and pronunciation accuracy
Authors: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Loja Criollo, Zoila Yolanda
Keywords: Lenguaje - Uso
Lenguaje – Pronunciación
Errores gramáticales
Magister en enseñanza del inglés como lengua extranjera – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2017
Citation: Loja Criollo, Zoila Yolanda. (2017). A comparative study on the effectiveness of the use of explicit correction in the improvement of EFL university students’ oral production: grammar and pronunciation accuracy. (Trabajo de Titulación de Magister en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera ). UTPL, Cuenca
Abstract: This research study was conducted at a language institute of a public university of the city of Cuenca, Ecuador. The purpose of this study was to know to what extend the use of explicit correction was effective in promoting students’ pronunciation and grammar accuracy in their oral production as well as to know the students’ perception of the use of explicit correction in the treatment of use of language and pronunciation errors. This was a quanti-qualitative study with a quasi- experimental design. Data was gathered by means of pretest, posttest, diagnostic survey and post survey which were applied to a control and experimental group during seven weeks. The participants were male and female students from two intact low-intermediate intensive classes. Results revealed that the experimental group improved their use of language and pronunciation accuracy more than the control group. Also, collected data indicated that students regarded explicit correction as an effective and productive tool in the treatment of grammar and pronunciation errors. Finally, the results revealed that some students opted for delayed error corrections and others preferred immediate error correction.
Description: Este estudio se realizó en un Instituto de Lenguas de una universidad pública de la ciudad de Cuenca, Ecuador. El propósito de este estudio fue conocer hasta qué punto la corrección explicita de errores fomentaba la precisión del uso de la lengua y de la pronunciación en la producción oral así como también el conocer la percepción de los estudiantes del uso de la corrección explicita en el tratamiento de errores gramaticales y de pronunciación. Se trata de un estudio cuantitativo-cualitativo con un diseño cuasi- experimental. Con el fin de responder a esta pregunta, los datos se recogieron mediante pruebas preliminares, posteriores, encuestas de diagnóstico y encuestas posteriores aplicadas a un grupo control y grupo experimental durante siete semanas. Los participantes de este proyecto fueron estudiantes varones y mujeres de dos clases intactas del programa de cursos intensivos cuyo nivel era intermedio bajo. Los resultados revelaron que el grupo experimental mejoró su precisión en el uso del lenguaje y de pronunciación más que el grupo control. La información colectada también indicaron que los estudiantes consideran eficaz y productivo el uso de la corrección explicita en el tratamiento de errores del uso del lenguaje y de pronunciación. Finalmente, los resultados revelaron que algunos estudiantes preferían una corrección inmediata de sus errores mientras que otros favorecían a una corrección retardada
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21040
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