Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21561
Title: Gestión, liderazgo y valores en los centros educativos de la Región Sierra del Ecuador. Período 2010 - 2011
Authors: Álvarez Gálvez, Luz Esther
Toledo Vargas, Juan José
Keywords: Educación ecuatoriana - Gestión
Liderazgo educativo
Magister en gestión universitaria; gestión productiva – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2014
Citation: Toledo Vargas, Juan José. (2014). Gestión, liderazgo y valores en los centros educativos de la Región Sierra del Ecuador. Período 2010 - 2011. (Trabajo de Titulación de Magister en Administración Universitaria: Gestión Productiva). UTPL, Loja
Abstract: The study management , leadership and values in schools in Sierra Region of Ecuador , period 2010 - 2011, consolidates the results of the research program management leadership and values in schools, Master in Educational Management and Leadership, corresponding to campuses imparting the high school level, based on a sample of 151 theses. It determines that educational institutions are managed with appropriate leadership styles, attached to the ethics and values coexistence , but that a significant number of educational units require urgently develop regulatory management instruments used to direct the actions of its members, with defined roles and a framework of ethics and values and leadership styles appropriate. The relevant of study is that the authorities, teachers and others involved in the educational units, can learn roughly the values of leadership and management and its effectiveness in educational management, and undertake the actions necessary to achieve corporate goals conform to the reality of each educational unit
Description: El estudio Gestión, liderazgo y valores en los centros educativos de la Región Sierra del Ecuador, período 2010 – 2011, consolida los resultados del programa de investigación Gestión del liderazgo y valores en los centros educativos, Maestría en Gerencia y Liderazgo Educacional, correspondiente a planteles que imparten el nivel de bachillerato; en base de una muestra de 151 tesis. Se determina que las instituciones educativas se gestionan con estilos de liderazgo apropiados, apegados a la ética y convivencia con valores; pero que, un significativo grupo de unidades educativas requieren con urgencia elaboren los instrumentos de gestión reglamentarios que permita orientar las acciones de sus integrantes, con roles definidos y en un marco de ética y valores y estilos de liderazgo apropiados. Lo relevante del estudio es que autoridades, docentes y demás estamentos de las unidades educativas, pueden informarse a grandes rasgos de la gestión del liderazgo y valores y su eficacia en la gestión educativa; y, emprender las acciones necesarias para la consecución de los fines institucionales en conformidad a la realidad de cada unidad educativa.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21561
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XAVIER NUEVO.pdf488.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.