Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paul Fernando-
dc.contributor.authorPuga Andino, Sandra Elizabeth-
dc.date.accessioned2018-05-08T13:36:47Z-
dc.date.available2018-05-08T13:36:47Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPuga Andino Sandra Elizabeth. (2018). Effectiveness of direct and indirect teacher feedback vs online peer feedback on the EFL written production. (Trabajo de titulación de Magister en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés como Lengua Extranjera). UTPL, Ibarraes_ES
dc.identifier.other1280346-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22318-
dc.descriptionEl propósito de este estudio fue investigar la efectividad de la retroalimentación directa e indirecta del docente, y la retroalimentación en línea entre pares en la producción escrita del Inglés como lengua extranjera. Los participantes fueron 15 estudiantes ecuatorianos de nivel intermedio bajo en una escuela pública. Se adoptó un “diseño intra-sujeto” en un estudio de seis semanas. Los participantes fueron expuestos a tres tratamientos en diferentes períodos de tiempo. Correos electrónicos, entrevistas y artículos que fueron evaluados bajo tres criterios: lenguaje y mecánica, contenido y registro y formato. Los resultados mostraron que la retroalimentación directa del maestro tiene un efecto positivo en el desarrollo de la producción escrita. El estudio también reveló la influencia decisiva de la retroalimentación indirecta del docente en la producción escrita de los estudiantes, su pensamiento crítico y satisfacción personal. Finalmente, los resultados también mostraron que, aunque la retroalimentación en línea entre pares es una herramienta pedagógica recomendable para que los estudiantes mejoren su producción escrita y sus habilidades sociales, en este estudio fue menos efectiva que la retroalimentación directa e indirecta de los docentes.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effectiveness of direct teacher feedback, indirect teacher feedback and online peer feedback on the EFL written production. The participants were 15 low-intermediate Ecuadorian students in a public school. A within subject design was adopted in this six-week study. Participants were exposed to three treatments at different time periods. E-mails, interviews and articles were produced and graded under three criteria: language and mechanics, content, and register and format. The results showed that direct teacher feedback has the best effect in the development of EFL students’ written production. The study demonstrated the decisive influence of indirect teacher feedback on the improvement of the students’ writing performance, their critical thinking and personal satisfaction. Finally, the results also revealed that although online peer feedback is an advisable pedagogical tool for the students to improve their written production and their social skills, in this study it was the less effective than direct and indirect teacher feedback.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectDocentes – Enseñanzaes_ES
dc.subjectIdioma inglés – Estudio y enseñanzaes_ES
dc.subjectMagister en pedagogía de la enseñanza de inglés como lengua extranjera – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleEffectiveness of direct and indirect teacher feedback vs online peer feedback on the EFL written productiones_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés Como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Puga Andino, Sandra Elizabeth.docx77.58 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.