Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22742
Title: Teaching strategies and their influence on the English language teaching and learning process in large classes
Authors: Toro Gallardo, Vanessa Lisset
Narváez Soto, Mayury Silvana
Keywords: Idioma inglés – Enseñanza
Educación secundaria – Aprendizaje
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2018
Citation: Narváez Soto, Mayury Silvana. (2018). Teaching strategies and their influence on the English language teaching and learning process in large classes. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: The purpose of this study was to investigate the influence of the application of teaching strategies such as games, cooperative learning, information gap or role-play, on the English language teaching and learning process in large classes. Hence, students of a third year of Bachillerato were selected as a sample in a public institution in the city of Loja. A mixed-method approach was used in order to collect the data, that is, a qualitative and a quantitative method. Therefore, tests, surveys, interviews and observations were applied. The results of the case study reveal that during the lessons and with the application of the new strategies such as information gap, games and cooperative learning, the students worked with confidence and motivation all the time showing a noticeable improvement in the results provided in the post test.
Description: El propósito de este estudio fue investigar la influencia de la aplicación de estrategias de enseñanza tales como juegos, aprendizaje cooperativo, information gap o dramatización, en el proceso de enseñanza y aprendizaje del idioma inglés en clases numerosas. Para ello, se seleccionó como muestra una clase de 3ro de bachillerato de una institución pública de la ciudad de Loja. Se optó por el método mixto para recolectar la información, es decir, un método cualitativo y uno cuantitativo. Por lo tanto se hizo uso de exámenes, encuestas, entrevistas y observaciones. Los resultados del estudio de caso revelan que durante la aplicación las nuevas estrategias tales como information gap, juegos y aprendizaje cooperativo, los estudiantes trabajaron seguros y motivados mostrando un notorio avance de los contenidos en el post test
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22742
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Narváez Soto, Mayury Silvana.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.