Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23736
Title: | Systematization of Teaching Experiences |
Authors: | Vargas Saritama, Alba Bitalina Freire Segarra, Milton Francisco |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Freire Segarra, M. F. Vargas Saritama, A. B. (2019) Systematization of Teaching Experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23736 |
Abstract: | Abstract:The present systematization of the teaching experience presents the importance of practicum for pre-service teachers in an EFL teaching training program. The fundamental purpose of systematization is to help improve educational practices for teaching professionals. The information was gathered through direct observation, documentation portfolios with notes and summaries of what happened during the EFL classes performed as an assistant professor and principal professor. As a result of the analysis of the systematization, in my case, in particular, I noticed that observing classes helped me to learn that each class is different since students have different needs and learning styles, thus the teacher must take into account to optimize student learning. Furthermore, the feedback and the experience got during the teaching practice influence positively since I learned to face real teaching situations, to select appropriate strategies and material and manage groups properly. |
Description: | Resumen:La presente sistematización de la experiencia docente muestra la importancia de las prácticas para profesores en formación en el programa de formación docente de inglés como lengua extranjera. El propósito fundamental de la sistematización es ayudar a mejorar las prácticas educativas para los docentes. La información recopilada se realizó mediante observación directa en las clases, documentación de notas y resúmenes de la participación en las clases de la enseñanza del inglés como segunda lengua extranjera tanto como profesor asistente y profesor principal. Como resultado del análisis de la sistematización, en mi caso en particular noté que la observación de las clases me ayudó a aprender que cada clase es diferente debido a que los estudiantes tienen diferentes necesidades y estilos de aprendizaje, esto debe tener en cuenta el profesor para mejorar el aprendizaje del estudiante. Además, la retroalimentación y la experiencia adquirida durante la práctica docente influyen positivamente ya que aprendí a enfrentar situaciones de enseñanza reales, a seleccionar estrategias y materiales apropiados y a administrar grupos adecuadamente. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120814.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.