Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23738
Title: | Ecuadorian high school teachers´ perceptions on ICT use in their EFL classes |
Authors: | Camacho Minuche, Gina Karina Placencia Ortega, Manuel Benito |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Placencia Ortega, M. B. Camacho Minuche, G. K. (2019) Ecuadorian high school teachers´ perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23738 |
Abstract: | Abstract:The purpose of this study is to research and analyze the Ecuadorian high school teachers perceptions on information and communications technology use in their EFL classes. This study was done in educational institutions from Zamora Chinchipe and Morona Santiago provinces. Qualitative and quantitative approaches, as well as techniques such as an interview and a survey and questionnaires were applied to gather information for this study. The survey was applied at random to 20 English teachers: ten males and ten females, but solely three male and three female teachers were interviewed. Results showed that some of the main obstacles why teachers do not incorporate the use of technology in their classes have to do with their lack of ability in using technology, their age and the lack of training courses. Furthermore, teachers affirm that the use of information and communications technology has more advantages than disadvantages since they help to motivate students; therefore, teachers are interested in using ICT in the educational settings. |
Description: | Resumen:El propósito de este estudio es investigar y analizar las percepciones de los docentes ecuatorianos de Inglés sobre el uso de las tecnologías de la información y comunicación en sus clases de Inglés como idioma extranjero. El estudio se realizó en instituciones educativas de las provincias de Zamora Chinchipe y Morona Santiago. Los enfoques cualitativos y cuantitativos como también entrevistas, encuestas y cuestionarios fueron aplicados para recolectar información para este estudio. La encuesta fue aplicada al azar a veinte docentes que dictan clases de Inglés: diez hombres y diez mujeres, pero solo tres hombres y tres mujeres fueron entrevistados. Los resultados indicaron que algunos de los obstáculos sobre el por qué los profesores no incorporan el uso de la tecnología en sus clases tiene que ver con la falta de habilidades en usar la tecnología, la edad y la falta de capacitación. Además, los profesores afirman que el uso de las TICs tiene más ventajas que desventajas ya que ayudan a motivar a los estudiantes; por lo tanto, los docentes están interesados en usar las TICs en el entorno educativo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120817.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.