Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23765
Title: | Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Granda Campoverde, Andrea de los Ángeles |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Granda Campoverde, A. D. L. Á. Vivanco Ríos, L. A. (2019) Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23765 |
Abstract: | Abstract:The present research focused to investigate, analyze, and discuss Ecuadorian high school teachers’ perceptions on the use of Information and Communications Technologies (ICT) in their English as a foreign language (EFL) classes. Additionally, it explored teachers’ barriers and perceptions by gender in relation to the factors that they consider the most influential to use ICT in their classrooms. The study applied quantitative and qualitative research methods, and the data were collected through survey and interview to gain relevant information. Besides, the investigation involved ten EFL male and female teachers from a private high school in the city of Loja, and only six of them participated in the interview. The results of this research revealed that the most important factors that affected the integration of ICT in EFL male teachers classes were age, and training in the use of technological tools. Finally, the factors that influence the most on female teachers in the use of ICT were the lack of confidence to learn about new digital tools and a positive attitude towards ICT use in class. |
Description: | Resumen: La presente investigación se enfocó en analizar y discutir las percepciones de los profesores de colegios ecuatorianos en el uso de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) en sus clases de Inglés como idioma extranjero (EFL). Adicionalmente, se exploró las barreras más influyentes para el uso de las TIC en sus aulas. El estudio aplicó métodos de investigación cuantitativos y cualitativos, los datos más relevantes se recopilaron a través de encuestas y entrevistas. Además, la investigación involucró a diez profesores de Inglés como idioma extranjero en un colegio privado de la ciudad de Loja, y solo seis de ellos participaron en la entrevista. Los resultados de esta investigación revelaron que los factores más importantes que afectaron la integración de las TIC en los maestros de EFL fueron la edad y la capacitación en el uso de herramientas tecnológicas. Finalmente, los factores que más influyen en las maestras en el uso de las TIC son la falta de confianza para aprender sobre las nuevas herramientas digitales y una actitud positiva hacia el uso de las TIC en clase. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120863.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.