Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24631
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernandoes_ES
dc.contributor.authorGarcía León, José Augustoes_ES
dc.date.accessioned2019-10-02T14:59:04Z-
dc.date.available2019-10-02T14:59:04Z-
dc.date.issued2019es_ES
dc.identifier.citationGarcía León, J. A. González Torres, P. F. (2019) Analysis of EFL teachers skill, attitudes, and ICT use in Ecuadorian Public High School [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24631es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1302773es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122148.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente trabajo de investigación es sobre las habilidades, actitudes y uso de las TICs en los profesores de EFL en los colegios públicos. Esta investigación se llevó a cabo en tres instituciones públicas de la ciudad de Cuenca. Diez maestros de Inglés fueron seleccionados, cuatro hombres y seis mujeres, completaron un cuestionario y se seleccionó a seis de ellos para una entrevista. La edad de los entrevistados varía de 25 a 54 años de edad. El método que se usó en este trabajo fue cuantitativo y cualitativo. El método cuantitativo se aplicó al recopilar y analizar los datos numéricos de los cuestionarios y comprender cuales son las habilidades, actitudes y el uso de las TIC en las clases de EFL, mientras tanto usamos el método cualitativo para comprender las opiniones sobre el uso de las TIC en la enseñanza de EFL. Los resultados de la investigación indicaron que los docentes de EFL presentan habilidades muy buenas en el uso tecnológico como el radio, correo, sitio webs, internet, la computadora, y televisión. Además, los docentes con el uso de las TICs en EFL generan un aporte innovador y creativo, dando acceso a nuevas formas de comunicación y beneficiando en gran proporción al ámbito educativo.es_ES
dc.description.abstractAbstract:The present research study is about EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICTs in Ecuadorian public high schools. This research was carried out in three public educational institutions in the city of Cuenca. Ten English teachers were selected: four male and six female. They completed a questionnaire, and six of them were selected for an interview. The age of the interviewees varied from 25 to 54 years old. The methods used in this work were quantitative and qualitative. The quantitative method was applied when collecting and analyzing the numeric data from the questionnaires and understanding skills, attitudes and the use of ICTs in EFL classes, whereas the qualitative method was used to understand opinions about the use of ICTs in teaching EFL. The results of the research showed that EFL teachers have very good skills in technological use such as radio, mail, websites, internet, computer, and television. In addition, teachers use of ICTs in EFL generate an innovative and creative contribution, giving access to new forms of communication and benefiting in large proportion to the educational environment.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleAnalysis of EFL teachers skill, attitudes, and ICT use in Ecuadorian Public High Schooles_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.