Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25750
Title: | Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools |
Authors: | Cabrera Solano, Paola Alexandra Astudillo Espinoza, Sixto José |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Astudillo Espinoza, S. J. Cabrera Solano, P. A. (2020) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25750 |
Abstract: | Abstract:The aim of this research is to analyze EFL Teachers Skills, Attitudes, and Use Regarding ICT in Ecuadorian Public High Schools. It was carried out at a public high school in the city of Pasaje which is located in the province of El Oro, Ecuador. The sample of this research included ten high school English teachers, five males and five females. The study employed quantitative and qualitative approaches through surveys and interviews. An analysis of the data revealed optimistic attitudes towards the use of ICT on the part of English teachers, but sometimes teachers lack of knowledge in the use of technological devices, or in many cases an absence of resources has created an obstacle to the implementation of ICT in the classroom. In addition, this study demonstrated that teachers with enough experience in using ICT can achieve a deeper educational impact on English students as foreign language. |
Description: | Resumen:El objetivo de esta investigación es analizar las habilidades y actitudes de los docentes de inglés como lengua extranjera con respecto al uso de las TICs en las escuelas secundarias públicas ecuatorianas. Este estudio se llevó a cabo en un colegio público de la ciudad de Pasaje, ubicado en la provincia de El Oro del Ecuador. La muestra incluyó a diez profesores de inglés, cinco hombres y cinco mujeres. Para cumplir con el objetivo de esta investigación se aplicó el método cuantitativo y cualitativo, por lo que se utilizó una encuesta y una entrevista como instrumentos de estudio para recopilar información relevante. El análisis de los datos reveló la posición optimista hacia el uso de las TICs por parte de los profesores de inglés, pero a veces su falta de conocimiento sobre el uso de dispositivos tecnológicos o, en muchos casos, la ausencia de recursos ha creado un obstáculo para la implementación de las TICs en las aulas. Además, este estudio demostró que los maestros con experiencia suficiente en el uso de las TICs pueden lograr un mayor impacto educativo en los estudiantes de inglés como lengua extranjera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123080.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.