Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26417
Title: | La evaluación del desarrollo integral de niños de 4 a 6 años de edad |
Authors: | Moncayo Ortiz, Gioconda Soraya Salazar Coello, Erika Patricia. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Salazar Coello, E. P. Moncayo Ortiz, G. S. (2020) La evaluación del desarrollo integral de niños de 4 a 6 años de edad [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26417 |
Abstract: | Abstract: The present research work with the proposed theme "Evaluation of development integral of children from 4 to 6 years old , aimed to determine the development integral of children from 4 to 6 years old and allowed to identify how development occurs in the areas: psychomotor, language, cognitive and socio-affective, The study was implemented with a qualitative, descriptive and documentary approach where The methods allowed us to analyze and describe the particulars on the subject, from a review bibliography, for which the reading techniques were used in the collection process, understanding and synthesis of information. The descriptive analysis of the instrument was carried out Scale of the Comprehensive Development of the Child from 1 to 6 years (EDIN II) that describes the skills expected of the child according to the area and their chronological age. As a conclusion, the importance of promoting and guaranteeing development has been achieved of the child from stimulation in all areas of integral development, to strengthen the learning process and prevent difficulties in holistic development on a personal and Social. |
Description: | Resumen:El presente trabajo de investigación con la temática propuesta Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad , tuvo como objetivo determinar el desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años y permitió identificar como se da el desarrollo en las áreas: psicomotora, lenguaje, cognitiva y socioafectiva, El estudio se implementó con un enfoque cualitativo de tipo descriptivo y documental donde los métodos permitieron analizar y describir los particulares sobre el tema, desde una revisión bibliográfica, para lo cual se utilizó en el proceso de recolección las técnicas de lectura, comprensión y síntesis de información. Se realizó el análisis descriptivo del instrumento Escala del Desarrollo Integral del Niño de 1 a 6 años (EDIN II) que describe las habilidades esperadas del niño según el área y su edad cronológica. Como conclusión se ha logrado obtener la importancia de impulsar y garantizar el desarrollo del niño desde la estimulación en todas las áreas del desarrollo integral, para fortalecer el proceso de aprendizaje y prevenir dificultades en el desarrollo holístico a nivel personal y social. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123945.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.