Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26472
Title: Evaluation of an English language program to idenfy the elements of the curriculum a case study in a public high school of Ecuador.
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Flores Avilés, Paola Alexandra.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Flores Avilés, P. A. Vivanco Ríos, L. A. (2020) Evaluation of an English language program to idenfy the elements of the curriculum a case study in a public high school of Ecuador. [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26472
Abstract: Abstract: This research titled Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum. A Case Study in a Public High School of Ecuador , has the general objective of evaluating the effectiveness of an English language program based on teachers and students perceptions. This study was conducted in a public high school in Cañar-Ecuador. The participants were 21 EFL learners of the last year of high school and 5 EFL teachers. Since this is a case study, a mixed-method approach was applied to develop this research. The first survey aimed at finding out the learners needs. The second survey gathered information about the factors of the situational analysis of the curriculum. The third instrument was a checklist that collected data about the institutional factors that intervene in the EFL curriculum implementation. Finally, the fourth instrument gathered information about the assessment principles, and tasks used to evaluate learners. The central conclusion of this research is that the elements of the curriculum ought to be deeply explored before, during and after the language program is implemented for its accurate development.
Description: Resumen: Esta investigación se tituló Evaluación de un programa de idioma inglés para identificar los elementos del plan de estudios. Un estudio de caso en una escuela secundaria pública del Ecuador , tiene el objetivo general de evaluar la efectividad de un programa de idioma inglés con base en las percepciones de profesores y estudiantes. Este estudio se realizó en una escuela secundaria pública de Cañar-Ecuador. Los participantes fueron 21 estudiantes de EFL del último año de la escuela secundaria y 5 profesores de EFL. Dado que se trata de un estudio de caso, se aplicó un enfoque de método mixto para desarrollar esta investigación. La primera encuesta tenía como objetivo conocer las necesidades de los alumnos. La segunda encuesta recogió información sobre los factores del análisis situacional del plan de estudios. El tercer instrumento fue una lista de verificación que recopiló datos sobre los factores institucionales que intervienen en la implementación del plan de estudios de inglés como lengua extranjera. Finalmente, el cuarto instrumento recopiló información sobre los principios de evaluación y las tareas utilizadas para evaluar a los alumnos. La conclusión central de esta investigación es que los elementos del plan de estudios deben explorarse en profundidad antes, durante y después de que se implemente el programa de idiomas para su correcto desarrollo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124006.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.