Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26473
Title: Evaluation of an English language program to identify the Elements of the Curriculum. A case study of a public school in Ecuador
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Arcaya Álvarez, María Judith.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Arcaya Álvarez, M. J. Paredes Zúñiga, F. M. (2020) Evaluation of an English language program to identify the Elements of the Curriculum. A case study of a public school in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26473
Abstract: Abstract: This research work evaluates an English language program in a public institution in Zamora Chinchipe to identify the elements of the curriculum. A total of five 1st year high school students between 15 and 17 years old participated in this case study, as well as eight English teachers with many years of experience. This study was carried out through the mixed method that helped to collect and analyze quantitative and qualitative data during this process. In this research, four instruments were designed and applied; three for teachers and one for students. The objective of the study was to evaluate the effectiveness of an English program in a public institution in Zamora Chinchipe. After applying the instruments, they were tabulated and analyzed to obtain the results and evaluate the effectiveness of the English program. The results showed the students' needs in both aspects: academic and infrastructure. Likewise, we found some important factors related to the quality of teaching and the activities and evaluation principles to assess students in the institution.
Description: Resumen: Este trabajo de investigación evalúa un programa de idioma inglés en una institución pública en Zamora Chinchipe para identificar los elementos del currículo. En este estudio de caso participaron un total de cinco estudiantes de 1o de Bachillerato entre 15 y 17 años, además ocho profesores de inglés con muchos años de experiencia. Este estudio se llevó a cabo a través del método mixto que ayudó a recopilar y analizar datos cuantitativos y cualitativos durante este proceso. En esta investigación, se diseñaron y aplicaron cuatro instrumentos; tres para profesores y uno para estudiantes. El objetivo del estudio fue evaluar la eficacia de un programa de inglés en una institución pública en Zamora Chinchipe. Después de aplicar los instrumentos, estos fueron tabulados y analizados para obtener los resultados y evaluar la eficacia del programa de inglés. Los resultados mostraron las necesidades de los estudiantes en ambos aspectos: académicos y de infraestructura. Asimismo, encontramos algunos factores importantes relacionados con la calidad de la enseñanza y las actividades y principios de evaluación para valorar a los estudiantes en la institución.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124007.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.