Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26481
Title: The Application of Self-regulation Strategies with a Reading App for Improving Reading Comprehension
Authors: Camacho Cartuche, Gina Karina.
Granda Pinta, Michael Alessandro.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Granda Pinta, M. A. Camacho Cartuche, G. K. (2020) The Application of Self-regulation Strategies with a Reading App for Improving Reading Comprehension [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26481
Abstract: Abstract: The application of self-regulation strategies with a reading app for improving Reading Comprehension is a study that evaluates the influence of the self-regulation theory in order to improve leaners reading ability from a private high school of the city of Loja. The study was directed using an experimental methodology, so that participants were divided into experimental and control group. Qualitative and quantitative approaches were also applied in order to obtain reliable results; the participants were 60 high school senior students, who were divided into control and experimental groups. Firstly, a reading comprehension test was employed to both groups, control group practiced reading with Oodles app, meanwhile, the self-regulation strategies were used before and after reading in the Oodles app for experimental group. At the end of 5 lessons, both groups took a post-test. Results showed that through the use of Self-regulation strategies, the reading comprehension levels were improved. Learners exhibited a higher level of individual and group participation in each lesson; demonstrating a positive attitude to the use of the Oodles app and the self-regulation strategies.
Description: Resumen: La aplicación de estrategias de autorregulación con una aplicación de lectura para mejorar la comprensión lectora es un estudio que evalúa la influencia de la teoría de la autorregulación para mejorar la capacidad lectora de estudiantes de un instituto privado de la ciudad de Loja. El estudio se dirigió utilizando una metodología experimental, por lo que los participantes se dividieron en grupo experimental y control. También se aplicaron enfoques cualitativos y cuantitativos para obtener resultados confiables; los participantes fueron 60 estudiantes de último año de secundaria, que se dividieron en grupos de control y experimentales. En primer lugar, se empleó una prueba de comprensión lectora para ambos grupos, el grupo control practicó la lectura con la aplicación Oodles, mientras que las estrategias de autorregulación se utilizaron antes y después de la lectura en la aplicación Oodles para el grupo experimental. Al final de 5 lecciones, ambos grupos realizaron una prueba posterior. Los resultados mostraron que mediante el uso de estrategias de Autorregulación, se mejoraron los niveles de comprensión lectora. Los alumnos mostraron un mayor nivel de participación individual y grupal en cada lección; demostrando una actitud positiva hacia el uso de la aplicación Oodles y las estrategias de autorregulación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124015.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.