Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26638
Title: Systematization of pedagogical experiences
Authors: González Torres, Paúl Fernando
Santana Mendoza, Sindy Selena.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Santana Mendoza, S. S. González Torres, P. F. (2020) Systematization of pedagogical experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26638
Abstract: Abstract: The following work called Systematization of Pedagogical Experiences is a reconstruction of the experiences taken by observations and internships done in two private institutions with students of basic education, and senior high school as part of teaching training. First, it includes the discussion, analysis and interpretation of planning, linguistic aspect, learning management and, methodology. Second, the main objective of this work is having a deeper comprehension of teaching experiences. It also, emphasizes the importance of this practice as a complement to the performance and integral training of future teachers. Third, to achieve this work in a timely and proper manner, the information was obtained through surveys, observations, and the imparted classes as auxiliar and main teacher to be able to discuss and analyze the teaching and learning aspects. As a result, it was possible to interpret how vital are these aspects of the educational field and how to improve them. Finally, this work emphasized the need to keep on with the realization of internships because it helps to reinforce the knowledge and foster the abilities of future teachers.
Description: Resumen: El siguiente trabajo llamado "Sistematización de la experiencia pedagógica" es una reconstrucción de las experiencias tomadas por observaciones y pasantías realizadas en dos instituciones privadas con estudiantes de educación básica y bachillerato como parte de la formación docente. En primer lugar, incluye la discusión, el análisis y la interpretación de la planificación, los aspectos lingüísticos, el manejo del aprendizaje y la metodología. En segundo lugar, el objetivo principal de este trabajo es tener una comprensión más profunda de las experiencias de enseñanza. Además, enfatiza la importancia de esta práctica como complemento del desempeño y la formación de futuros docentes. Tercero, para lograr este trabajo de manera oportuna y adecuada, se obtuvo información a través de encuestas, observaciones, y clases impartidas como profesor auxiliar y principal para poder discutir y analizar aspectos del proceso de enseñanza y aprendizaje. Como resultado, fue posible interpretar cuán vitales son estos aspectos en el campo educativo y cómo mejorarlos. Finalmente, este trabajo destaca la necesidad de continuar con la realización de pasantías porque ayuda a reforzar el conocimiento y fomentar las habilidades de futuros maestros.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124174.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.