Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26647
Title: | Evaluation of an English language program to identify the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Arcentales Abad, María Karina. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Arcentales Abad, M. K. Paredes Zúñiga, F. M. (2020) Evaluation of an English language program to identify the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26647 |
Abstract: | Abstract:This research is a case study that evaluated the effectiveness of an English language program based on the perceptions of teachers and students of a public institution in Ecuador. Therefore, the mixed research method was used, getting data through the application of five instruments: needs analysis, situational analysis, teaching conditions, principles, types of assessments, and tasks used for evaluation to identify the strengths and weaknesses of elements of the curriculum. The major findings were that teachers-students' needs and society requirements must be considered to develop a curriculum. For example, students need the language for communicational purposes; however, opportunities and time are not provided effectively. Additionally, English Language teaching needs improvement, that is, the use of technology and methodologies. Similarly, administrative support is needed in terms of training and providing resources for the teaching and learning process. Furthermore, in general terms, institutional support, preparation of staff, and program management need a plus to get excellence in education. Finally, teachers and students are familiarized with assessment types and tasks; nevertheless, some variation of activities would be appropriate for the evaluation of the skills. |
Description: | Resumen: Esta investigación es un estudio de caso que evaluó la efectividad de un programa de idioma inglés basado en las percepciones de docentes y estudiantes de una institución pública en Ecuador. Por tanto, se utilizó el método de investigación mixto, obteniendo datos mediante la aplicación de cinco instrumentos: análisis de necesidades, análisis situacional, condiciones de enseñanza, principios, tipos de evaluaciones y tareas utilizadas para la evaluación para identificar las fortalezas y debilidades de elementos del currículo. Los principales hallazgos fueron que las necesidades de los profesores-estudiantes y los requisitos de la sociedad deben tenerse en cuenta para desarrollar un plan de estudios. Por ejemplo, los estudiantes necesitan el idioma con fines comunicativos; sin embargo, las oportunidades y el tiempo no se brindan de manera efectiva. Además, la enseñanza del idioma inglés necesita mejorar, es decir, el uso de tecnología y metodologías. Asimismo, se necesita apoyo administrativo en términos de formación y dotación de recursos para el proceso de enseñanza y aprendizaje. Además, en términos generales, el apoyo institucional, la preparación del personal y la gestión del programa necesitan un plus para lograr la excelencia en la educación. Finalmente, los profesores y estudiantes están familiarizados con los tipos y tareas de evaluación; sin embargo, alguna variación de actividades sería apropiada para la evaluación de las habilidades. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124183.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.