Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26689
Title: The impact of Kahoot and Quizizz as digital learning tools to improve grammar and vocabulary in EFL classrooms
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Robles Juárez, Jéssica Alexandra.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Robles Juárez, J. A. Pinza Tapia, E. I. (2020) The impact of Kahoot and Quizizz as digital learning tools to improve grammar and vocabulary in EFL classrooms [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26689
Abstract: Abstract:Nowadays, the implementation of technological tools has been considered as an essential element in EFL instruction in order to help learners acquire and reinforce their English language skills. Therefore, this study was carried out with the purpose to determine the impact of Kahoot and Quizizz as digital learning tools to improve grammar and vocabulary in EFL classrooms. The participants were thirteen EFL students with an A2 English level between 12 and 15 years old. This research was conducted by using a mixmethods research design. The instruments included a student´s questionnaire, a pre-test, a post-test and an observation sheet. Then the information gotten from the instruments was analyzed according to the research questions. Concerning the main findings, this study revealed that different outcomes were obtained when implementing both online tools throughout the lessons were carried out. Thus, Quizizz has a positive impact on students´ learning due to its advantages which are related to motivation, competition and the development of grammar and vocabulary skills. On the other hand, Kahoot influences in a negative way because of the difficulty perceived during its usage.
Description: Resumen: En la actualidad, la implementación de herramientas tecnológicas ha sido considera como elemento esencial en la instrucción del idioma inglés como lengua extranjera para ayudar a los estudiantes a adquirir y reforzar sus habilidades de la lengua inglesa. Por lo tanto, este estudio fue realizado con el propósito de determinar el impacto de Kahoot y Quizizz como herramientas digitales de aprendizaje para mejorar gramática y vocabulario en clases de inglés como lengua extranjera. Los participantes fueron 13 estudiantes de inglés como lengua extranjera con un nivel de Inglés A2 entre 12 y 15 años. Esta investigación fue realizada usando un diseño de investigación de métodos mixtos. Los instrumentos incluyeron un cuestionario para estudiantes, una pre-evaluación, una postevaluación y una hoja de observación. Luego la información obtenida de los instrumentos fue analizada en base a las preguntas de investigación. Con respecto a los principales hallazgos, este estudio reveló que diferentes resultados se obtuvieron cuando se implementó ambas herramientas en línea mientras las clases fueron impartidas. Por lo tanto, Quizizz tiene un impacto positivo en el aprendizaje de los estudiantes debido a los aspectos positivos relacionados a la motivación, competencia y el desarrollo de las habilidades de vocabulario y gramática. Por otro lado, Kahoot influenció de manera negativa debido a la dificultad percibida durante su uso.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124226.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.