Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26741
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Ramos Vargas, Andrea Valeria. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Ramos Vargas, A. V. Toro Gallardo, L. V. (2020) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26741 |
Abstract: | Abstract: This Systematization of Pedagogical Experiences work is an important process to acquire enough experience from the teaching field. I will develop a short description and reflection about the teaching experiences from my personal overview and books. The educational practices were carried out in the city of Ambato in three public institutions with Basic Education and Bachillerato. The present work has three stages: first, the observation of the classes, second, experience as assistant teacher and finally, the experience as a main teacher. In the observation process I analyzed the classes of the main teacher and their abilities to manage the group. After that, I was the assistant teacher and supported the work of the main teacher. Finally, as main teacher I designed suitable lesson plans according to the students level. The purpose is to have a real contact with the educational setting, improve the teaching and learning process and put into practice the communicative competence. To sum up, the main conclusion is that the process of Systematization is vital to generate new professionals and improve the quality of the education. |
Description: | Resumen: Este trabajo de Sistematización de Experiencias Pedagógicas es un proceso importante para adquirir suficiente experiencia desde el campo de la enseñanza. Se desarrolló una pequeña descripción y reflexión acerca de la experiencia docente desde mi punto de vista personal y el apoyo de libros. Las prácticas educativas fueron llevadas a cabo en la ciudad de Ambato en tres instituciones públicas con educación básica y Bachillerato. El presente trabajo tienes tres fases: la observación de las clases, experiencias como profesor asistente y principal. En el proceso de observación se analizaron las clases del profesor principal y sus habilidades para manejar el grupo. Como profesor asistente apoyé el trabajo del profesor principal. Finalmente, como profesor principal se diseñaron adecuados planes de clase de acuerdo al nivel de los estudiantes. El propósito es tener un contacto real con el entorno educativo, mejorar el proceso de enseñanza y aprendizaje y poner en práctica la competencia comunicativa. Para finalizar, la conclusión principal a la que se llegó es que el proceso de Sistematización es vital para generar nuevos profesionales y mejorar la calidad de la educación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124281.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.