Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26759
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Arias Córdova, María Olivia Landívar Soto, Leslie Gabriela |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Landívar Soto, L. G. Arias Córdova, M. O. (2020) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26759 |
Abstract: | Abstract: The purpose of this Systematization study is to look back at our teaching experiences, gain knowledge and provide guidance to future generations of EFL teachers who are about to start their levels of internships; and provide accurate information about these processes. These levels of internships took place in two private schools of General Basic Education and Bachillerato in the city of Cuenca. The sample was a total of ten teachers and three hundred and thirty students. A number of steps were taken to complete this study; first, research needed to be done to provide evidence of the knowledge acquired throughout the years at the University. Next, it was necessary to find the appropriate material to carry out the analysis. Finally, a number of classes were chosen for each level of internship; and the planning, linguistic, learning management, and methodology aspects of each of the observed, assisted, and taught classes were thoroughly analyzed. One of this study's conclusions simply describes the importance of using the appropriate didactic material in class. |
Description: | Resumen: El propósito de este estudio es meditar en nuestras experiencias de enseñanza, obtener conocimiento y proveer dirección a futuras generaciones de profesores de Inglés que estén apunto de empezar sus pasantías; y dar información exacta y detallada acerca de cada uno de estos procesos. Estos niveles de pasantías tomaron lugar en dos escuelas de Educación General Básica y Bachillerato en la ciudad de Cuenca. La muestra fue de diez profesores y trecientos treinta estudiantes. Algunos pasos fueron tomados para poder completar este estudio; primero fue necesario investigar información que evidenciara el conocimiento que hemos adquirido a través de los años. Después, fue necesario encontrar el material apropiado para realizar el análisis. Finalmente, un número de clases por cada nivel fueron escogidas, y los aspectos de planificación, lingüística, gestión de aprendizaje y metodología de cada una de las clases que observamos, asistimos y enseñamos fueron analizados. Una de las conclusiones de este estudio describe la importancia del uso de materiales didácticos apropiados en clase. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124300.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.