Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26804
Title: Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program
Authors: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Nuñez Calle, Aida Katherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Nuñez Calle, A. K. Espinosa Jaramillo, F. O. (2020) Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26804
Abstract: Abstract:The Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program is the process which evaluates professional experiences in the teaching field going through main concepts like: methodology, strategies, resources, and language. In addition, it is imperative to recognize the importance of teaching experience in the process of teachinglearning exercise in order to introduce learners into a learning environment. The opportunity of practicing and being correctly trained to the teaching field, provides more resources and chances to improve students learning process. During this systematization assignment, I have reviewed my experience as a teacher in a real school with students of eight, and tenth grade in a private school in Quito; describing the features of planning, linguistic aspects, learning management and methodology. I have been critical, recognizing strengths and weaknesses in the methodological, linguistic, and recursive field in order to grow as a teacher.
Description: Resumen: La Sistematización de experiencias en el programa de entrenamiento de enseñanza de EFL es un proceso el cual evalúa las experiencias profesionales a través de conceptos como: metodología, estrategias, recursos y lenguaje. Además, es imperativo reconocer la importancia del ejercicio laboral en el proceso de enseñanza aprendizaje con el fin de introducir en un ambiente de aprendizaje a los aprendices. La oportunidad de practicar y ser correctamente entrenado en el área de enseñanza, provee recursos y proporciona el mejoramiento del proceso. Durante el trabajo de sistematización, he revisado mi experiencia como maestra en un colegio con estudiantes de octavo y décimo de básica en una institución privada en Quito; describiendo las características de: planificación, aspectos lingüísticos, manejo del aprendizaje y metodología. He sido crítica reconociendo debilidades y fortalezas en áreas de metodología, lingüística y recursos para poder crecer como maestra. Mi conclusión es que la experiencia docente proporciona la oportunidad de identificar.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124346.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.