Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26935
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Mora Lapo, Grace Morelia.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Mora Lapo, G. M. Nesterenko, N. A. (2020) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26935
Abstract: Abstract: The present study Systematization of pedagogical experiences in the English as a Foreign Language) EFL teaching training program, was conducted with the aim to describe and make reflexions about the experience as teacher in training. The participants were EFL students and teachers from 15 basic education system and 15 high school groups of classrooms from schools and high schools in Quito, Ecuador. There was used a qualitative method with mixed descriptive and reflective approaches. The instruments used to collect the data were 10 EFL class observations, 10 EFL classes did as auxiliary teacher in training, and 10 EFL classes as principal teacher in training, five from ten of them from basic education and five from high school level. Data collected was described from four points of view: planning, linguistic aspects, language management and methodology used during the classes. There were made reflections regarding all those four aspects. The findings indicate English environment is not according to nowadays expectations with modern methods, techniques, strategies, and resources used, for giving students the real opportunities to practice oral language into the EFL classroom.
Description: Resumen:El presente estudio, Sistematización de las experiencias pedagógicas en el programa de maestros en entrenamiento en las clases de inglés como idioma extranjero, fue conducido con el propósito de describir y hacer reflexiones sobre las experiencias como profesor en entrenamiento. Los participantes fueron estudiantes y profesores de inglés como lengua extranjera de 15 clases de básica, y 15 de bachillerato de escuelas y colegios de Quito, Ecuador. Ahí fue utilizado un método cualitativo con enfoques descriptivos y reflexivos. Los instrumentos utilizados para coleccionar los datos fueron 10 observaciones de clases de inglés, 10 clases de inglés hechas como auxiliar de profesor y 10 clases de inglés hechas como profesor principal en entrenamiento, 5 de los 10 de educación básica y 5 del nivel de bachillerato. Los datos coleccionados fueron descritos de 4 puntos de vista: planeación, aspectos lingüísticos, manejo del lenguaje y metodología utilizada durante las clases. Ahí fueron hechas reflexiones sobre todos estos 4 aspectos. Los resultados indican el entorno de las clases no es acorde a las expectativas actuales con métodos, técnicas, estrategias y recursos utilizados para dar a los estudiantes reales oportunidades para practicar el lenguaje oral dentro de las aulas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124576.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.