Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27255
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
León Campoverde, Kevin José
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: León Campoverde, K. J. Benitez Correa, C. D. (2021) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27255
Abstract: Abstract: Thiswork titledSystematization of pedagogical experiencesin the EFL teaching training programwhich describes the pre-professional practicesfor having a broad idea on the importance of systematization.Its main goal is to improve teaching process combining both: practice and theory,through an exhaustive analysis, showing the knowledge acquired during these practices. The experiences bellow were performed in schools and high-schools of Loja, Ecuador. The first practice is about observations to teachers and the other twowere mainly based on me; playing the role of the main teacher. For both, it was required to teach and observe from 2nd grade of school to 3rd grade of bachillerato. Within this work, descriptions and personal reflections about some important aspects forexplainingthe teaching practiceswill be found. Besides, the teaching methods,strategies, activities, and techniques that were used and also, the ones that were first observed. Moreover, the teaching material and all the important points consideredfor creating a lesson plan. Finally, this research work concludes systematization of pedagogical experiences helps future teachers to acquire knowledge to improve the teaching/learning process.
Description: Resumen: Este trabajo titulado Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de EFL, describe las prácticas pre profesionales para conocer la importancia de la sistematización. Su principal objetivo es mejorar el proceso de enseñanza combinando: práctica y teoría,a través de un análisis exhaustivo,mostrando los conocimientos adquiridos durante estas prácticas. Las siguientes experiencias se realizaron en colegios y preparatorias de Loja, Ecuador. Las primeras tratan de observaciones a los profesores y el resto se basaron principalmente en mí; desempeñando el papel del maestro principal. Para ambos, se requería enseñar y observar desde el 2 ° grado de escuela hasta el 3 ° grado de bachillerato.Dentro de este trabajo hay descripciones y reflexiones personales explicándolas prácticas docentes. Además de, los procesos utilizados y observados, envueltos en la enseñanza como:métodos, estrategias, actividades, técnicas, etc. También, el material didáctico y los puntos importantes para crear un plan de lección. Finalmente, este trabajo de investigación concluye que;la sistematización de experiencias pedagógicas ayuda a los futuros docentes a adquirir conocimientos para mejorar el proceso de enseñanza / aprendizaje.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=125041.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.