Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27259
Title: | Evaluation of an english language program to identify the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador |
Authors: | Merino Dávila, Karen Elizabeth Guamán Cumbicos, Leidy Karina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Guamán Cumbicos, L. K. Merino Dávila, K. E. (2021) Evaluation of an english language program to identify the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27259 |
Abstract: | Abstract:The general objective of this research was to evaluate the effectiveness of an English language program at a public high school in Ecuador, based on students and teachers perceptions. The participants were 5 EFL teachers who have a bachelor s degree to teach English as a Foreign Language and 5 (senior year) of high school students. The resources used were a checklist and 3 questionnaires which included closed-ended and open-ended questions that allowed gathering both qualitative and quantitative data giving a mixed grasp to the research. The first instrument converged information about the conditions that support the English language teaching program and the latter ones collected information about students needs and about teachers perceptions on the environmental factors that influence English language learning, as well as the principles, types of assessment, and tasks used for evaluation. Moreover, being aware of students needs, lacks and wants, environmental analysis and aspects for effective teaching to occur; besides, the use of appropriate principles, types, and tasks for assessing EFL learners contribute to educators self-evaluation in order to improve the EFL teaching and learning language process. |
Description: | Resumen:El objetivo general de esta investigación fue evaluar la efectividad del programa de inglés de un colegio público en Ecuador, basado en las percepciones de los profesores y estudiantes. Los participantes fueron 5 profesores titulados y 5 estudiantes de tercer año de bachillerato. Las estrategias de investigación utilizadas fueron una lista de control para recoger información sobre las condiciones de enseñanza con las que cuenta el programa y 3 cuestionarios con preguntas cerradas y abiertas que permitieron reunir datos tanto cualitativos como cuantitativos, lo que dio un enfoque mixto a la investigación, estos revelaron información sobre las necesidades de los estudiantes y las percepciones de los profesores sobre los factores ambientales que influyen en el aprendizaje del idioma, y los principios, tipos y tareas utilizadas para evaluar. Los hallazgos sobre las necesidades, carencias y deseos de los estudiantes, el análisis del entorno y las condiciones para una enseñanza eficaz, el uso apropiado de los principios, tipos y tareas para evaluar el idioma contribuyen a la autoevaluación del profesorado para así mejorar el proceso de enseñanza y aprendizaje del idioma extranjero. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=125045.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.