Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27266
Title: | Music in the classroom environment and its effects on the development of the students linguistic skills in the english learning process |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Díaz Soto, Víctor Alfonso |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Díaz Soto, V. A. Pinza Tapia, E. I. (2021) Music in the classroom environment and its effects on the development of the students linguistic skills in the english learning process [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27266 |
Abstract: | Abstract: The music has become an efficient and functional tool for the English language teaching. Due to that fact, the present research study Music in the classroom environment and its effects on the development of the students linguistic skills in the English learning is focused on analyzing how music influences the English language learning. The main objective of this study is to identify the effects of music in the improvement of the students linguistic skills. This study was developed in a public institution in the city of Loja, Ecuador. Ten students aged 16 to 18 were selected and divided in two groups to analyze their performance in the English learning process. This study combines both qualitative and quantitative methods. Besides that, surveys, observation sheets and tests were the instruments used to obtain the necessary information. The results were that background music produces positive effects such as concentration and motivation that appear when the background music is applied in reading and writing activities and it has negative effects such as interruptions when it is applied in speaking and listening activities. |
Description: | Resumen:La música se ha convertido en una herramienta eficaz y funcional para la enseñanza del idioma inglés. Debido a esto, el presente estudio la música en el ambiente escolar y sus efectos en el desarrollo de las habilidades lingüísticas de los estudiantes en el aprendizaje del inglés está enfocado en analizar como la música influye en el aprendizaje del inglés. El objetivo principal de este estudio es identificar los efectos de la música de fondo en el desarrollo de las habilidades lingüísticas de los estudiantes. El presente estudio fue desarrollo en una institución pública de la ciudad de Loja, Ecuador. 10 estudiantes de entre los 16 a 18 años fueron seleccionados y divididos en dos grupos para analizar su desempeño en el proceso de aprendizaje del inglés. Este estudio combina los métodos cualitativo y cuantitativo. Los resultados fueron que la música de fondo tiene efectos positivos como más concentración, and motivación que aparecen cuando la música se aplica en actividades de lectura y escritura. y efectos negativos como interrupciones cuando es aplicada en actividades de escucha y habla. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=125052.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.