Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/28104
Title: | Relación de la vocación de estudiar enfermería con el rendimiento académico |
Authors: | Cambizaca Mora, Grace del Pilar Guerrero Jiménez, Angela Viviana |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Guerrero Jiménez, A. V. Cambizaca Mora, G. D. P. (2021) Relación de la vocación de estudiar enfermería con el rendimiento académico [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/28104 |
Abstract: | Abstract: Vocation in nursing and academic performance are interrelated, when studying a career, the first is based on innate abilities and values learned in life, while the second depends on factors when reflecting a weighting. Research results from scientific articles uploaded in databases, WHO bulletins, Google Scholar and university repositories with a period of time of a decade were reviewed and taken up. The level of vocation is lower in students of higher cycles compared to students of first cycles, however, in general, an intermediate academic performance predominates. There are multiple factors that influence academic performance and they vary in each country. Peru is the country with the most publications on the subject, the publications are in theses, while Spain and Colombia have publications in scientific journals and databases. Systematize the information coming from the results obtained in researches from different latitudes on the level of vocation and the factors that influence academic performance. |
Description: | Resumen: La vocación en enfermería y rendimiento académico se interrelacionan, al estudiar una carrera, la primera se basa en capacidades innatas y valores aprendidos en la vida, en cambio la segunda depende de factores a la hora de reflejar una ponderación. Se revisó y retomó resultados de investigaciones de artículos científicos cargados en bases de datos, boletines de la OMS, Google Académico y repositorios de universidades con un periodo de tiempo de una década de antigüedad. En estudiantes de ciclos superiores es menor el nivel de vocación en comparación a alumnos de primeros ciclos, sin embargo, en general predomina un rendimiento académico intermedio. Existen múltiples factores que influyen en el desempeño académico y varían en cada país. Perú es el país con más publicaciones en torno al tema, las publicaciones son realizadas en tesis, por otro lado, España y Colombia tienen publicaciones en revistas y bases de datos científicas. Sistematizar la información proveniente de los resultados obtenidos en investigaciones de diversas latitudes sobre el nivel de vocación y los factores que influyen en el rendimiento académico. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=126401.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Enfermería |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.