Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29452
Title: | Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Galarza Carrión, Estefanía Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Galarza Carrión, E. A. Morocho Cuenca, E. L. (2022) Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29452 |
Abstract: | Abstract: This research entitled Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their English as a foreign language (EFL) classroom during the COVID-19 pandemic was conducted with the aim to analyze the technological resources used by teachers in their EFL classrooms.Ten teachers of public high schoolsfrom Quito and Sangolquicitiesparticipatedin this study.It was used a mix method with a qualitative and quantitative approach. The techniques used were a survey in orderto gather quantitative data and an interviewthat was used for collecting qualitative data.The information gathered using the requiredinstruments was includedin three tableswith a Likert scalein order to give a response to the three research questions.The results demonstrated that COVID-19 pandemic was an unexpected event that forced teachers to use technologyto continue with the teaching process. Technological resources play a fundamental role in EFL classrooms. Teachers use Virtual platforms, YouTube, Web pages, Online dictionaries and Power point presentations in their EFL classroomsbecause theyare familiar with them and the resourcesare free. |
Description: | Resumen: Esta investigación titulada Percepciones de los profesores de colegios públicos ecuatorianos sobre los recursos tecnológicos utilizados por los profesores en sus clases de inglés como lengua extranjera durante la pandemia del COVID-19, tuvo como objetivo analizar los recursos tecnológicos utilizados por los docentes en sus aulas de inglés. En este estudio participaron diez docentes de colegios públicos de as ciudad es de Quito y Sangolqui.Se utilizó un método mixto con un enfoque cualitativo y cuantitativo. Las técnicas utilizadas fueron una encuesta para los datos cuantitativos y una entrevista para los datos cualitativos. La información recopilada se mostró en tres tablas con una escala Likertconel fin de dar una respuesta a las tres preguntas de investigación. Los resultados demostraron que la pandemia de COVID-19 fue un evento inesperado que obligó a los docentes a utilizar la tecnología. Los recursos tecnológicos juegan un papel fundamental en las aulas de EFL. Los profesores utilizan Plataformas virtuales,YouTube, Páginas web, Diccionarios en línea y Presentaciones de Power Point en sus aulas deinglés ya que están familiarizados con ellos y son gratuitos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128162.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.