Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29487
Title: Factors affecting EFL students oral communication skills
Authors: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Terán Fernández, Mónica Alexandra
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Terán Fernández, M. A. Toro Gallardo, L. V. (2022) Factors affecting EFL students oral communication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29487
Abstract: Abstract: This research seeks to determine the pedagogical factors and individual factors that affect oral communication skills during the English language learning process. The population chosen for the sample belongs to students from five different educational establishments, five teachers from the English area, and forty first-year high school students. To which surveys and interviews were conducted through the use of web tools. To raise the procedure and data collection, a mixed methodology was implemented, that is, qualitative and quantitative methods. It was evidenced that the majority of teachers do not use adequate methodologies for the learning process, with the result that students do not acquire the necessary knowledge and they do not want to participate in class activities. In conclusion, the results indicate that motivation and anxiety are factors that most affect the development of oral communicative competence.
Description: Resumen: Esta investigación busca determinar los factores pedagógicos e individuales que afectan las habilidades de comunicación oral durante el proceso de aprendizaje del idioma inglés. La población elegida para la muestra pertenece a estudiantes de cinco establecimientos educativos diferentes, cinco profesores de inglés y cuarenta estudiantes de primer año de secundaria. A los que se realizaron encuestas y entrevistas mediante herramientas web. Para plantear el procedimiento y recolección de datos, se implementó una metodología mixta, método cualitativo y cuantitativo. Se evidenció que la mayoría de los docentes no utilizan metodologías adecuadas para el proceso de aprendizaje, fue evidente que los estudiantes no adquieren los conocimientos necesarios y no quieren participar en las actividades de clase. En conclusión, los resultados indican que la motivación y la ansiedad son los factores que más inciden en el desarrollo de la competencia comunicativa oral.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128229.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.