Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29506
Title: Analysis of pedagogical strategies used by EFL teachers for teaching writing skills to high school students in Loja
Authors: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Vélez Quiñónez, Karla Ivannova
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Vélez Quiñónez, K. I. Espinosa Jaramillo, F. O. (2022) Analysis of pedagogical strategies used by EFL teachers for teaching writing skills to high school students in Loja [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29506
Abstract: Abstract:The current study aimed to research pedagogical strategies used by EFL teachers to teach writing skills. It was conducted in three urban public-private educational institutions of Loja city, which is located in the South Region of Ecuador. The population was made of 51 students and 3 teachers. It was a mix ability class; students knowledge ranged from beginners to low intermediate. Regarding teachers experience; it ranged from five to twenty years. It was applied a mixed-method design. Quantitative method was responsible for obtaining statistical results to determine the most used writing strategies and the most common written errors; whereas the qualitative method was used to describe the information provided by the participants during the interviews and class observations. Likewise, the instruments applied were students survey, teacher s interviews, observation sheets, and students written texts. Then, the information gathered was organized, tabulated, analyzed, and interpreted to provide accurate responses to the research questions. The main conclusion of this study was that the implementation of reactive writing strategy was the most effective to help students reduce the number of written errors.
Description: Resumen: El presente estudio tuvo como propósito investigar las estrategias pedagógicas utilizadas por los docentes para enseñar la habilidad de escritura. Se realizó en tres instituciones fiscomisionales de la ciudad de Loja, ubicada en la Región Sur del Ecuador. La población estuvo conformada por 51 estudiantes y 3 profesores. Los conocimientos de los estudiantes variaban entre el nivel inicial y el nivel intermedio bajo; mientras que la experiencia de los profesores variaban entre cinco y veinte años. Se aplicó un método mixto. El método cuantitativo se encargó de obtener resultados estadísticos sobre las estrategias de escritura más utilizadas y los errores de escritura más comunes; mientras que el método cualitativo se utilizó para describir la información obtenida en las entrevistas y observaciones de clase. Los instrumentos aplicados fueron encuesta, entrevistas, hojas de observación y textos escritos. La información recopilada fue organizada, tabulada, analizada e interpretada para dar respuesta a las preguntas de investigación. La conclusión principal se enfocó en que la estrategia de escritura reactiva fue la más eficaz para ayudar a los estudiantes a reducir el número de errores escritos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128293.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.