Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29798
Title: Practicas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de Educación Infant
Authors: Chamba Rueda, Leti Patricia
Sibri Gordillo, Karina Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Sibri Gordillo, K. E. Chamba Rueda, L. P. (2022) Practicas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de Educación Infant [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29798
Abstract: Abstract:The following investigation is based on inclusive practices and their impact on the sustainable learning seen in the professional praxis of early childhood education teachers, which objective is to analyze the inclusive practices made by early childhood education teachers to promote sustainable learning in the context of the pandemic. Through the analytical method, with which it is expected to verify the reality that teachers and students experience in this health emergency.The techniques used were bibliographical research through reading, summaries, interviews and observation. For this research, an interview was employed as a data collection instrument, which consisted of eleven questions attempting to understand better the teaching work, in terms of teaching management, evaluation criteria, registers and resources used. The interview wasmade to three teachers specializing in early childhood education.In conclusion, analyzing the results we can see that during the pandemic sustainable learning has been applied within the classroom, as evidenced in institutional planning, interaction with families and inclusive practice.
Description: Resumen: La investigación realizada a continuación se basa en prácticasinclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de Educación Infantil, cuyo objetivo es analizar las prácticas inclusivas que realizan las docentes de educación infantil para promover el aprendizaje sostenible en el contexto de pandemia. Mediante el método analítico con el que se pretende comprobar la realidad que viven los docentes y los estudiantes en esta emergencia sanitaria.Las técnicas utilizadasfueronla investigación bibliográfica por medio de la lectura, resumen, entrevista y la observación. Con laentrevista se pretendía conocer la labor docente, en cuanto a la gestión educativa, criterios de evaluación, registrosyrecursos utilizados; la misma quefue aplicadaa tres docentes deeducación inicial.En conclusión, analizandolos resultados podemos comprobar que durante la pandemia se ha aplicado el aprendizaje sostenible dentro de las aulas de clases, mismo que a sido evidenciado en las planificaciones institucionales, la interacción con las familias y la práctica inclusiva.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128885.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.