Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29860
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCamacho Minuche, Gina Karinaes_ES
dc.contributor.authorMárquez Padilla, Wellington Javieres_ES
dc.date.accessioned2022-03-17T14:48:10Z-
dc.date.available2022-03-17T14:48:10Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationMárquez Padilla, W. J. Camacho Minuche, G. K. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29860es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352475es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128945.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: La presente investigación se realizó para analizar el rol de la corrección entre compañeros y la retroalimentación docente en el rendimiento escrito de los estudiantes extranjeros de inglés. Además, conocer la preferencia de los estudiantes entre los dos tipos de retroalimentación. Para esta investigación 30 alumnos de primero de bachillerato fueron participantes para este estudio. Ellos pertenecen a una institución educativa en Manta, Ecuador. Fueron implementados los métodos cualitativos y cuantitativos para responder las preguntas de investigación propuestas. Además, se aplicaron los siguientes instrumentos: pre y post test, 6 párrafos, rúbrica de criterios semánticos, sintácticos y morfológicos, checklist para la retroalimentación entre compañeros, y unaencuesta de percepción para obtener la información de esta investigación. Finalmente, se concluyó que, debido a la intervención de la corrección entre compañeros y retroalimentación docente fue evidente un impacto positivo en la habilidad de escritura de los estudiantes. Además, los alumnos prefieren la retroalimentación docente en vez de la de sus compañeros, debido al detalle y calidad de información que el docente entrega cuando se ejecuta la corrección.es_ES
dc.description.abstractAbstract:The followingresearch was carried out to analyze the role of peer correction and teacher feedback on the written performance of EFL students. Additionally, understandingthe students preferences between the two types of feedback. For this research 30 students from the 1st year of seniorlevel were the participants for this study. They belong to an educational institution in Manta City, Ecuador. Qualitative and quantitative methods were implemented to answer the research questions posed. Moreover,The following instruments were applied: a written pre and post-test, 6 paragraphs, a rubric that contains semantic, syntactic, and morphological criteria, a peer feedback checklist, and a student survey perception to collect data for this investigation. At the end of this study, it was concluded that due to the intervention of peer correction and teacher feedback it was evident a positive impact on the students writing skill. Also, the students prefer the teacher feedback over the peer correction because of the detail and quality of the information that the teacher provides to the students when feedback is given.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.