Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29860
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students
Authors: Camacho Minuche, Gina Karina
Márquez Padilla, Wellington Javier
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Márquez Padilla, W. J. Camacho Minuche, G. K. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29860
Abstract: Abstract:The followingresearch was carried out to analyze the role of peer correction and teacher feedback on the written performance of EFL students. Additionally, understandingthe students preferences between the two types of feedback. For this research 30 students from the 1st year of seniorlevel were the participants for this study. They belong to an educational institution in Manta City, Ecuador. Qualitative and quantitative methods were implemented to answer the research questions posed. Moreover,The following instruments were applied: a written pre and post-test, 6 paragraphs, a rubric that contains semantic, syntactic, and morphological criteria, a peer feedback checklist, and a student survey perception to collect data for this investigation. At the end of this study, it was concluded that due to the intervention of peer correction and teacher feedback it was evident a positive impact on the students writing skill. Also, the students prefer the teacher feedback over the peer correction because of the detail and quality of the information that the teacher provides to the students when feedback is given.
Description: Resumen: La presente investigación se realizó para analizar el rol de la corrección entre compañeros y la retroalimentación docente en el rendimiento escrito de los estudiantes extranjeros de inglés. Además, conocer la preferencia de los estudiantes entre los dos tipos de retroalimentación. Para esta investigación 30 alumnos de primero de bachillerato fueron participantes para este estudio. Ellos pertenecen a una institución educativa en Manta, Ecuador. Fueron implementados los métodos cualitativos y cuantitativos para responder las preguntas de investigación propuestas. Además, se aplicaron los siguientes instrumentos: pre y post test, 6 párrafos, rúbrica de criterios semánticos, sintácticos y morfológicos, checklist para la retroalimentación entre compañeros, y unaencuesta de percepción para obtener la información de esta investigación. Finalmente, se concluyó que, debido a la intervención de la corrección entre compañeros y retroalimentación docente fue evidente un impacto positivo en la habilidad de escritura de los estudiantes. Además, los alumnos prefieren la retroalimentación docente en vez de la de sus compañeros, debido al detalle y calidad de información que el docente entrega cuando se ejecuta la corrección.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128945.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.