Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29895
Title: | Prácticas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de educación infantil |
Authors: | Bravo Ojeda, Cecilia Soledad León Cando, Ana Belén |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | León Cando, A. B. Bravo Ojeda, C. S. (2022) Prácticas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de educación infantil [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29895 |
Abstract: | Abstract: The present research entitled "Inclusive practices and their impact on sustainable learning observed in the professional praxis of early childhood education teachers" has as its main objective to analyze the inclusive practices carried out by early childhood education teachers to promote sustainable learning in the context of pandemic.This research will be qualitative and exploratory. As an instrument to obtain real data, an interview was used, which was applied to 3 teachers of initial level, two of them work in a public educational institution and the third one in a private institution located in the city of Quito, the interview was carried out through digital application Zoom for pandemic reasons. For the analysis of results, the analytical and synthetic method was used.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)The data obtained showed that the teachers, being in constant training, knew how to intercede adequately to the needs presented by each child, thus guaranteeing aninclusive education where their rights are respected, and they also recognized that the school-family link brings great changes to the development of the student. |
Description: | Resumen: La presente investigacióntitulada Prácticas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de Educación Infantil tienecomo objetivo principal analizar las prácticas inclusivas que realizan las docentes de educación infantil para promover el aprendizaje sostenible en el contexto de pandemia.Estainvestigación será cualitativay detipo exploratoria.Comoinstrumento para la obtención de datos reales se utilizóla entrevista, la cual fue aplicada a 3 docentes de nivel inicial,en laquedos de ellas laboran en una Institución educativa fiscal y la tercera en una institución particular situadas en la Ciudad de Quito, la entrevista se ejecutó mediante aplicacióndigitalZoom por motivos de pandemia. Para el análisis de resultados se empleó el método analítico y sintético.Los datos obtenidos permitieron evidenciar que las docentes al estar en constante capacitación supieron cómo interceder adecuadamente ante las necesidades que presentaban cada infante lograndogarantizar una educación inclusiva en donde se haga respetar sus derechos, así mismo reconocieron que la vinculación escuela-familia atrae grandes cambios al desarrollo del estudiante. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128979.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.