Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29953
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Darquea Sánchez, Sara Eugenia | es_ES |
dc.contributor.author | Yuquilima Campoverde, Diana Esperanza | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-03-23T03:54:15Z | - |
dc.date.available | 2022-03-23T03:54:15Z | - |
dc.date.issued | 2022 | es_ES |
dc.identifier.citation | Yuquilima Campoverde, D. E. Darquea Sánchez, S. E. (2022) Ecuadorian public high school teachers ́ perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29953 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1352634 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129023.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: Desde la pandemia del COVID-19, los centros educativos en Ecuador comenzaron a brindar educación virtual. Este nuevo paradigma cambió por completo la perspectiva de la mayoría de los docentes que debieron trasladar su enseñanza tradicional a nuevos métodos utilizando la tecnología para educar a distancia, eliminando las barreras de distancia y el tiempo. Por lo tanto, esta investigación tiene como objetivo analizar las percepciones de los docentes de escuelas secundarias públicas ecuatorianas sobre los recursos tecnológicos que utilizan los docentes en sus aulas de inglés como lengua extranjera durante la pandemia del COVID-19, para este estudio se aplicó la metodología cuantitativa y cualitativa en la que se aplicó dos encuestas y una entrevista a 10 profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) en 2 colegios de la ciudad de Cuenca.Los resultados del estudio muestran que los docentes de inglés en las escuelas públicas aprovechan la importancia y el beneficio de la tecnología para la enseñanza del idioma utilizando recursos tecnológicos como; plataformas digitales, páginas web, diccionarios en línea, para motivar el aprendizaje, eficiencia y productividad en las actividades académicas. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: Since the COVID-19 pandemic, educational centers in Ecuador began to provide virtual education. This new paradigm completely changed the perspective of most teachers who had to transfer their traditional teaching to new methods using technology to educate at a distance, eliminating the barriers of distance and time. Therefore, this research aims to analyze the perceptions of Ecuadorian public secondary school teachers about the technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic, and for this study, the quantitative methodology was applied and qualitative in which two surveys and an interview were applied to 10 teachers of English as a foreign language (EFL) in 2 schools in the city of Cuenca.The results of the study show that English teachers in public schools take advantage of the importance and benefit of technologyfor language teaching using technological resources such as; digital platforms, web pages, online dictionaries, online applications to motivate student learning at a time when technology brings a series of benefits that help improve efficiency and productivity in the classroom, increasing student interest in academic activities. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Ecuadorian public high school teachers ́ perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.