Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29999
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOchoa Cueva, César Augustoes_ES
dc.contributor.authorAraujo Román, Mariana Hermelindaes_ES
dc.date.accessioned2022-03-24T11:02:24Z-
dc.date.available2022-03-24T11:02:24Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationAraujo Román, M. H. Ochoa Cueva, C. A. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29999es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352677es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129067.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente estudio se centró en el análisis de las prácticas pedagógicas realizadas durante PrácticumI y Prácticas Preprofesionales I y II que se imparten en la universidad. El propósito de estas prácticas fue adquirir conocimientos relacionados con la enseñanza del inglés como lengua extranjera.Los participantes de la investigación fueron estudiantes de primaria y secundaria. Elambiente de trabajo fuevirtual debido a las condiciones de la pandemia del COVID-19. El métodofue descriptivo ya que se utilizó los datosde las prácticaspara realizar el análisis. El principal objetivo fue la reconstrucción y reflexión analítica de experiencias adquiridas mediante el estudio del desempeño profesional. Cuyoestudio se dividió en dos apartados, primerola observación y análisis de las clases y la planificación. Se aplicócomo maestro principal mediante la planificación y enseñanza en condiciones reales. Finalmente, los resultados fueron el aprendizaje en base a la observación, análisis y planificación respecto a la enseñanza de primaria y secundaria para mejorar la práctica personal y para futuras intervenciones como educadores.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present study was focused on the analysis of the pedagogical practices carried out during the Practicum I and Pre-professional Internships I and II that aretaughtat the university. The purpose of these practices was to acquire knowledge related to the teaching of English as a foreign language.The research participants were elementary and high school students. Thework environment was virtual because of the conditions of the COVID-19 pandemic. Themethodused was descriptive since the data was analyzed based on theinformation of thepracticums. The main objective of this work was the reconstruction and analytical reflection of the acquired experiences by studying professional performance. The study was divided into two sections, in the first place the observation and analysis of classes and planning. Then the application of this observation as themain teacher by planning and teaching in real conditions. Finally, the results includedthelearning based on observation, analysis, and planning regarding the teaching of elementaland high schoolstudentsto improve personal practice for future interventions as educators.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.