Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30019
Title: El aprendizaje invertido como herramienta innovadora para la enseñanza de la Cultura Física en estudiantes de Educación General Básica, subnivel media.
Authors: Franco León, Leonor del Carmen
Berrú Torres, Cosme Patricio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Berrú Torres, C. P. Franco León, L. D. C. (2022) El aprendizaje invertido como herramienta innovadora para la enseñanza de la Cultura Física en estudiantes de Educación General Básica, subnivel media. [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30019
Abstract: Abstract: The present study called Inverted learning as an innovative tool for the teaching of Physical Culture in students of Basic General Education, medium sublevel, carried out in an Educational Unit of the urban sector of the city of Cariamanga, Calvas canton, province of Loja, addresses aspects corresponding to this work methodology in order to achieve significant knowledge and involvement of the students in their training, for this purpose, the main objective is to analyze the inverted learning for the teaching of Physical Culture, where synthetic analytical methods are used and In addition, the survey applied through the questionnaire in Google Forms to 30 students of seventh year of EGB is used, the same that after the analysis and interpretation of results it is concluded that the inverted learning is very useful forthe teaching of the subject since it contributes to the active participation of schoolchildren, since by carrying out activities both outside and inside the classroom, they generate significant learning, as well as strengthening the interaction between teacher-student during the training process.
Description: Resumen: El presente estudio denominado El aprendizaje invertido como herramienta innovadora para la enseñanza de la Cultura Física en estudiantes de Educación General Básica, subnivel media,realizadoen una Unidad Educativa del sector urbano de la ciudad de Cariamanga, cantón Calvas, provincia de Loja, aborda aspectos relevantes correspondientes a esta metodología de trabajo a fin de lograr saberes significativos e involucramiento de los discentes en su formación, para ello se establece como objetivo principal analizar el aprendizaje invertido para la enseñanza de la Cultura Física,en donde se utilizan los métodos analítico sintéticoy estadístico, ademásse haceuso del análisis bibliográfico yla encuesta aplicada a través del cuestionario en Google Forms a 30 estudiantes de Séptimo año de EGB, mismoque luego del análisis e interpretación de resultados seconcluye que el aprendizaje invertido es de gran utilidad para la enseñanza de la asignatura ya que contribuye a la participación activa de los escolares, pues al realizar actividades tanto fuera como dentro del aula éstos generanaprendizajes significativos, así como también se fortalece la interacción entre docente-alumnodurante el proceso formativo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129084.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.