Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/69981
Title: Estrategia de transformación digital y marketing para el Instituto La Castellana
Authors: Mena Castro, Andrea Marisol
Ocampo Ocampo, Kelly Jessenia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Ocampo Ocampo, K. J. Mena Castro, A. M. (2025) Estrategia de transformación digital y marketing para el Instituto La Castellana [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/69981
Abstract: Abstract: The La Castellana Institute faces challenges that harm its growth and sustainability, including the lack of integration of technology and communication strategies, limiting its ability to attract and retain students, harming its visibility in the face of competition within the educational field. However, majors such as Agricultural Business and Foreign Trade have shown little interest among students, while the Risk Management major has increased, which ensures the need to adjust its academic offering to current market demands educational. Digital transformation is an opportunity for the Institute to modernize and optimize administrative processes, enriching student experiences and in turn positioning the Institute as a model of innovation. In addition to this, adopting more innovative learning methodologies and investing in technological infrastructure and training teaching staff will allow the Institute to provide education aligned with the demands of current needs, focusing on a strategic approach and key alliances, consolidating its brand as a technological, competitive and innovative educational reference.
Description: Resumen: El Instituto La Castellana , enfrenta retos que perjudican a su crecimiento y sostenibilidad, incluyendo la falta de integración de tecnología y estrategias de comunicación limitando su capacidad de captar y retener estudiantes, perjudicando su visibilidad ante la competencia dentro del ámbito educativo. Por otro lado, las carreras de Comercio Exterior y Negocios Agropecuarios se evidencia la ausencia de interés por parte de los estudiantes, pero existe un aumento de matriculados en la carrera de Gestión de Riesgos la misma que fortalece las necesidades que brinda la oferta académica antes las demandas en el ámbito educativo. Asimismo, la transformación digital es una herramienta esencial para el Instituto, ayuda a la modernización y a la optimización de los procesos administrativos, potenciando las experiencias de los estudiantes actuales y potenciales, posicionando al Instituto como pionero en modelos de innovación. Adicional a ello, adoptar metodologías de aprendizaje más innovadoras e invertir en infraestructura tecnológica y capacitar al personal docente va permitir que el Instituto brinde una educación alineada con las exigencias de las necesidades actuales, centrándose en un enfoque estratégico y alianzas clave consolidando su marca como un referente educativo tecnológico, competitivo e innovador.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146251.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Marketing con mención en Transformación Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.