Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71934
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Ochoa Cueva, César Augusto Quilumba Guañuna, Marco Antonio |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Quilumba Guañuna, M. A. Ochoa Cueva, C. A. (2025) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71934 |
Abstract: | Abstract: In this systematization, the experiences of pre-professional practices in the teaching of the English language are presented. These experiences focused on the roles of observer and main teacher of English classes through the Zoom platform with primary and secondary students. The objective of the analysis is to synthesize the information in order to describe how the pre-professional practices were carried out. It is also possible to identify the challenges that occur during the course of the English classes, managing to strengthen the pedagogical competencies of the teachers in training. This analysis includes fundamental aspects such as planning, linguistic elements, learning management, and methodologies. The information was collected from notes made in observations and from summaries of pre-professional practices. Information was analyzed using the qualitative method based on previous research related to the teaching of foreign languages. This document also shows the limitations, advantages, and ways to improve the quality of English classes. To conclude, this reflection analyzes the experiences lived by English teachers, contributing to the development and improvement of the learning of the English language as a foreign language. |
Description: | Resumen: En esta sistematización se presentan las experiencias de prácticas preprofesionales en la enseñanza de la lengua inglesa. Estas experiencias se centraron en los roles de observador y docente principal a través de la plataforma Zoom, con estudiantes de primaria y secundaria. El objetivo del análisis es sintetizar la información, con el fin de describir cómo se llevaron a cabo las prácticas preprofesionales; también se puede identificar los desafíos ocurridos en el transcurso de las clases, logrando fortalecer las competencias pedagógicas de los docentes en formación. Este análisis incluye los aspectos fundamentales como, la planificación, los elementos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y las metodologías. La información se recogió de notas hechas en observaciones y de resúmenes de las practicas preprofesionales. Informacion que se analizó mediante el método cualitativo basado en investigaciones previas relacionadas con la enseñanza de lenguas extranjeras. En este documento también se muestran las limitaciones, ventajas y las formas de mejorar la calidad de las clases. Para concluir, en esta reflexión se analizan las experiencias vividas por los docentes, contribuyendo al desarrollo y mejora del aprendizaje de esta lengua inglesa como lengua extranjera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145559.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.