Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71984
Title: Students and teacher s perceptions towards EFL virtual instruction
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
Peñarreta Gallardo, María José
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Peñarreta Gallardo, M. J. Benitez Correa, C. D. (2025) Students and teacher s perceptions towards EFL virtual instruction [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71984
Abstract: Abstract: This research, title Students' and Teachers' Perceptions of Virtual Teaching in English as a Foreign Language aims to identify the challenges and perceptions of both students and teachers in virtual classes. To achieve this objective, the study was conducted at a high school in Loja using a mixed method approach. Data was collected through 2 techniques: survey and interview. The instruments included two questionnaires with 30 questions each, one with 10 questions, and an additional open-ended questionnaire. The participants consisted of 25 third-year high school students, one English teacher, and 10 parents. The main findings indicate that the primary challenges faced in virtual learning include limited internet access, lack of interaction, and ineffective feedback. Additionally, the teacher perceived this teaching modality as stressful, highlighting difficulties in establishing a genuine connection with students. From the students' perspective, virtual learning was challenging and complicated, making it difficult for them to learn effectively.
Description: Resumen: Esta investigación, titulada Percepciones de estudiantes y profesores sobre la enseñanza virtual del inglés como lengua extranjera tiene como objetivo identificar los retos y percepciones tanto de estudiantes como de profesores en las clases virtuales. Para lograr este objetivo, el estudio se llevó a cabo en una institución educativa de Loja utilizando un enfoque de método mixto. Los datos se recogieron a través de 2 técnicas: encuesta y entrevista. Los instrumentos incluían dos cuestionarios con 30 preguntas cada uno, uno con 10 preguntas y un cuestionario adicional de preguntas abiertas. Los participantes fueron 25 estudiantes de tercer curso de secundaria, un profesor de inglés y 10 padres de familia. Las conclusiones indican que los principales retos a los que se enfrenta el aprendizaje virtual son el acceso limitado a Internet, la falta de interacción y la retroalimentación ineficaz. Además, el profesor percibió esta modalidad de enseñanza como estresante, destacando las dificultades para establecer una conexión genuina con los estudiantes. Desde el punto de vista de los alumnos, el aprendizaje virtual resultaba desafiante y complicado, lo que dificultaba su aprendizaje efectivo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146636.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.