Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/10545
Title: Factors that influence the English Language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools
Authors: Sarmiento Pesántez, Mercedes Magdalena
metadata.dc.contributor.advisor: Arias Cordova, Maria Olivia
Keywords: Educación Secundaria - Ecuador
Lenguaje y Lenguas- Enseñanza - aprendizaje
Inglés - Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2014-09-30
Issue Date: 2014
Citation: Sarmiento Pesántez, Mercedes Magdalena.(2014)Factors that influence the English Language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo deTitulación Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles).UTPL. Azogues
Abstract: Éste trabajo de investigación intenta explicar los factores que influencian el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma inglés en colegios privados de Ecuador. La investigación fue hecha en la provincia de Cañar en la ciudad de Azogues y en la provincia del Azuay en la ciudad de Cuenca. Quince profesores y quince estudiantes fueron seleccionados como muestra. Para éste trabajo de investigación, los métodos cualitativos y cuantitativos fueron usados. El método cualitativo fue usado para los datos narrativos a lo largo de todo el proceso; y el método cuantitativo fue usado para obtener los datos medibles y observables en variables. Uno de los principales factores que afecta la calidad del proceso y aprendizaje del idioma Inglés en los colegios privados del Ecuador es el número de estudiantes. Por tal razón, los profesores requieren el uso de fuentes de enseñanza y métodos, entre los cuales el método Comunicativo es el más usado
Description: This research work intends to explain factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private schools. The research was done in the province of Cañar in the city of Azogues, and in the province of Azuay in the city of Cuenca. Fifteen teachers and 15 students were selected as a sample. For this research work, the qualitative and quantitative approaches were used. The qualitative methods was used for the narrative data in all of the process; and the quantitative research was used to obtain measurable and observable data on variables. One main factor that affects the quality of English in language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools is the number of students. Teachers require the use of teaching resources and methods from which the Communicative Language Teaching Method is mostly applied.
metadata.dc.identifier.other: 1149402
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/10545
metadata.dc.rights: openAccess
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sarmiento_Pesántez_Mercedes_Magdalena.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.