Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14122
Title: Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classrooms.
Authors: Builes Tellez, Angelica Rocio
metadata.dc.contributor.advisor: Ulehlova, Eva
Keywords: Educación secundaria
Inglés – Enseñanza
Estudiantes – Comunicación
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-02-04
Issue Date: 2015
Citation: Builes Tellez, Angelica Rocio. (2015). Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classrooms.. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Macas
Abstract: This research analyses students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom and its main purpose is to determine the factors that trigger the students’ motivation to practice English speaking. First, a wide theory research was done in order to have a deep knowledge of the topic and get information from other studies. Then, a collection of data was gathered in two public schools in Macas Ecuador. One hundred students from 8th grade of basic education to 2nd year of senior grade were the sample selected for the study and they were asked to answer a questionnaire in their native language. In addition, five different classes were observed. The main aspects taken into account in order to analyze the results in a qualitative and quantitative method were all participants´ answers and the notes from the observation sheets. The conclusion obtained shows that students agree that motivation, proficiency level, and personality do affect their willingness to communicate in English in the classrooms.
Description: En esta investigación se analizará el punto de vista de los estudiantes de inglés acerca de los factores que influyen en su disposición para practicar y comunicarse oralmente. El objetivo principal es encontrar cuales son los factores que despiertan su motivación para practicar y hablar en el idioma extranjero. Principalmente se realizó una profunda investigación teórica para profundizar el conocimiento del tema y obtener información de otros estudios realizados. Después, la recolección de datos se llevó a cabo en dos escuelas públicas en Macas Ecuador. La muestra tomada fue de cien estudiantes que cursaban desde octavo año de educación básica hasta el segundo año de bachillerato; posteriormente fueron encuestados en su lengua materna. Del mismo modo, cinco clases fueron observadas. La información obtenida en las encuestas y en las observaciones de clase hechas fueron los aspectos tomados en cuenta para el análisis cuantitativo y cualitativo. La conclusión obtenida de esta investigación muestra que efectivamente la motivación, el nivel de competencia y personalidad influyen en la disposición de los estudiantes para comunicarse en inglés
metadata.dc.identifier.other: 1169534
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14122
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Builes_Tellez_Angelica_Rocio.pdf763.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.