Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17650
Title: Análisis narratológico de la obra literaria El barco de los niños de Mario Vargas Llosa
Authors: León León, Dorinda Esmeralda
metadata.dc.contributor.advisor: Vera Tamayo, Narciza Beatriz
Keywords: Literatura infantil y juvenil
Analisis literario
Magister en Literatura Infantil y Juvenil- Tesis y disertaciones academicas
metadata.dc.date.available: 2017-05-03
Issue Date: 2017
Citation: León León Dorinda Esmeralda.(2017).Análisis narratológico de la obra literaria El barco de los niños de Mario Vargas Llosa .(Trabajo de titulación de Magister en literatura infantil y juvenil).UTPL.Loja
Abstract: n order to carry out the analysis of The Children's Boat of the Nobel Literature Writer, Mario Vargas Llosa, he started with the theoretical framework in order to obtain pertinent and specialized information from several authors to apply the narratological technique. Then we enter the historical-literary framework of the work to know when, how and why of creation; The author's life, his creative cycle and the motivations in the social, educational, economic and political order, as well as his context of production, were analyzed. To address a little more the subject was reviewed the child and youth literary production at the international, Latin American and national level. With this basis the work was analyzed, based on a technique proposed by some authors and adapted to this research work that consists in discovering the argument, the theme and the problematic, the events, the characters, the spaces, the time , Linguistic and literary resources. Finally, the conclusions and recommendations were drawn up as a consequence of the development of the previous points
Description: Con el fin de realizar el análisis de El barco de los niños del Nobel de Literatura, Mario Vargas Llosa, se partió primero del marco teórico a fin de obtener información pertinente y especializada de varios autores para aplicar la técnica narratológica. Luego nos adentramos en el marco histórico-literario de la obra para saber cuándo, cómo y el porqué de la creación; se analizó la vida del autor, su ciclo creativo y las motivaciones en el orden social, educativo, económico, político, así como su contexto de producción. Para abordar un poco más el tema se revisó la producción literaria infantojuvenil a nivel internacional, latinoamericano y nacional. Con esta base se procedió al análisis de la obra, basado en una técnica propuesta por algunos autores y adaptada a este trabajo de investigación que consiste en descubrir el argumento, el tema y la problemática, los acontecimientos, los personajes, los espacios, el tiempo, recursos lingüísticos y literarios. Finalmente, se trazó las conclusiones y recomendaciones, como consecuencia del desarrollo de los puntos precedentes
metadata.dc.identifier.other: 1234653
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17650
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Literatura Infantil y Juvenil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
León_León_Dorinda_Esmeralda.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.