Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30548
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Castillo Carrión, Paula Daniela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Castillo Carrión, P. D. Salcedo Viteri, K. S. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30548
Abstract: Abstract: This research work studied the topic, the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students,it had the purpose to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing.The current investigation was divided into two main parts. First, the development of the bibliographic study about significant factors of peer and teacher written feedback, the general themes were Writing in the EFL context and Written corrective feedback on EFL learners. In addition, there were exposed six previous studies related to peer and teacher corrective feedback. Second, a field study occurred within a private high school in Loja, where 26female students took part. They were B1 level learnersof the second yearof bachillerato. They were between 15 and 17 years old.Students developed writing activities: the first was a pre-test, then they accomplished six writing exercises, they received teacher and peer feedback for their paragraphs, the teacher applied a rubric, and students scored according to their own experience.
Description: Resumen: La presente investigación estudió el tema, El rol de la corrección entre pares y la retroalimentación del docente para mejorarlas habilidades de escritura en estudiantes de secundaria , tuvo como propósito analizar las diferencias entre estos dos tipos de correccióny su eficacia para la mejora de las habilidades morfológicas, semánticas y sintácticas en la escritura de EFL.La investigación se dividió en dos partes. Primero, el desarrollo del estudio bibliográficodonde los temas generales fueron:la escritura en el contexto delEFL y la retroalimentación correctiva escrita en los estudiantes de EFL. Además, se expusieron seis estudios previos relacionados con el tema de investigación. En segundo lugar, se realizó un estudio de campo dentro de un colegio privado de Loja, donde participaron 26 alumnasde nivel B1, pertenecientes asegundo de bachilleratocuya edad oscilabaentre 15 y 17 años.Los estudiantes desarrollaron varias actividades de escritura: la primera fue un pre-test, luego realizaron seis ejercicios de escritura, recibieron retroalimentación del maestro y sus compañeros para sus párrafos, el maestro aplicó una rúbrica y los estudiantes calificaron de acuerdo con su propia experiencia.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129677.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.