Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31935
Title: The role of peer correction and teacher feedback inthe improvement of writing skills in high school students
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Pilataxi Camacho, Viviana Patricia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Pilataxi Camacho, V. P. Jaramillo Pontón, M. F. (2022) The role of peer correction and teacher feedback inthe improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/31935
Abstract: Abstract: Thiswork titled therole of Peer Correction and Teacher Feedback in The Improvement of writing skills in high school studentsaims to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing.Thisinvestigation was conducted at a public institution in the Pichincha province.Theparticipants were thirty third-year high school studentswith apre-intermediate levelof English. A mixedmethodwas employed in which quantitative and qualitative approaches were applied.Thetechniqueutilizeda surveyand the instruments used were a pre-test,writings, a post-test, andstudents questionnaire.The results indicated that teacher feedback played a more significant role than peer feedback, as it revealed thatmother tongue interference, ignorance of English rules and overgeneralizationcaused errorsat semantic, syntactic,and morphological level.Moreover, allthe students prefer teacher feedback to peer feedback because they perceived that its implementation was beneficial for enhancing the students' writing skills, fostering peer feedback interaction,and acquainting students with the role of evaluators.
Description: Resumen: Este estudio titulado: El rol de la corrección entre pares y la retroalimentación docenteen la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria analizolas diferencias entre ambos tipos de feedback y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura. Esta investigación se realizó en una institución pública de la provincia de Pichincha. Los participantes fueron treinta estudiantes de tercero de bachillerato, con un nivelpreintermedio de inglés. Se empleó un método mixto considerando datos cuantitativos y cualitativos. Las técnicas utilizadas fueron observación yencuesta. Los instrumentos fueron pre-test,escritos de los estudiantes ,post-testy un cuestionario. Los resultados indicaron que la retroalimentación docente fue más significativa que la retroalimentación depares, ya que reveló quela interferencia de la lengua materna, el desconocimiento de las reglas del inglés y la sobre generalización provocaron errores a nivel semántico, sintáctico y morfológico. Además, todos los estudiantes prefieren la retroalimentación docenteporque percibieron que mejoraron sus habilidades, se fomentóla interacción entre compañeros y se familiarizaron con el papel de evaluadores.Palabras Claves: escritura en ingléscomo Idioma Extranjero, retroalimentación de pares,.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131132.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.