Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32042
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Rodríguez Cabrera, Dolores del Rocío
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Rodríguez Cabrera, D. D. R. Pinza Tapia, E. I. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32042
Abstract: Abstract: This current research aimed to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The participants of this study were 30 students, 20 women and 10 men between 15 to 16 years old, from a private high school in Guayaquil, Ecuador. In addition, both qualitative and quantitative approaches were used to analyze the collected data through instruments such as a pre-test, a post-test, and a questionnaire. These instruments allowed to establish the variance between pre-test and post-test as well as the percentages of participants acceptance toward teacher feedback and peer feedback. Based on the results, it was possible to conclude that teacher feedback and peer feedback have not influenced significantly the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. However, the results obtained through three sessions in which the teacher provided corrective feedback on written paragraphs about different topics: last vacation, climate, and natural disasters. Present a slight improvement in the category of semantic and a significant improvement in the category of syntactic errors.
Description: Resumen: La presente investigación tuvo como objetivo analizar las diferencias entre la retroalimentación brindada por el profesor con la retroalimentación brindada por los compañeros de clase y su eficacia en el mejoramiento de errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la destreza de escritura del inglés como lenguaje extranjero. Los participantes de este estudio fueron 30 estudiantes, 20 mujeres y 10 hombres entre 15 y 16 años de un colegio privado de Guayaquil, Ecuador. Además, se utilizaron enfoques tanto cualitativos como cuantitativos para analizar los datos recolectados a través de instrumentos como una prueba inicial, una prueba final, y un cuestionario. Estos instrumentos permitieron establecer la varianza entre la etapa inicial y final, así como los porcentajes de aceptación de los participantes en relación a la retroalimentación brindada por el docente y la retroalimentación brindada entre pares. Con base en los resultados, fue posible concluir que la retroalimentación del maestro y la retroalimentación entre pares no han influido significativamente para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la destreza de escritura de inglés como lengua extranjera. Sin embargo, los resultados obtenidos a través de las tres sesiones en las cuales el docente brindó retroalimentación correctiva a los párrafos escritos sobre diferentes temas: mi última vacación, el clima y desastres naturales. Mostraron una leve mejora en la categoría de errores semánticos y un mejoramiento significativo en la categoría de errores sintácticos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131150.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.