Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32044
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Zapata Vasquez, Valeria Maribel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Zapata Vasquez, V. M. Espinoza Celi, V. S. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32044
Abstract: Abstract: The purpose of this research was to determine how feedback from teachers and peers influences on writing production in terms of semantic, syntactic, and morphological aspects. The main participants for this study were 26 students who were in grade 10th. In addition, they belong to a private educational institution, located in the El Quinche Parish in Pichincha. To carry out this study, the mixed method that involved qualitative and quantitative approaches was applied. Indeed, several instruments were used to collect information such pre-test, post- test, a rubric, a checklist and a survey. The main finding was that students prefer teacher feedback rather than peer correction since their classmates do not have enough knowledge about writing skills, to correct errors; furthermore, they do not show commitment and responsibility when making the correction among peers; while feedback from teachers helps them understand their mistakes and correct them. Therefore, it is concluded that peer correction was not useful in this investigation; while teacher feedback helped students to improve their writing.
Description: Resumen: El propósito de esta investigación fue determinar cómo influye la retroalimentación de docentes y compañeros en la producción escrita, en cuanto a los aspectos semánticos, sintácticos y morfológicos. Los principales participantes de este estudio fueron 26 estudiantes que cursaban el décimo grado. Además, pertenecen a una institución educativa privada, ubicada en la Parroquia El Quinche en Pichincha. Para llevar a cabo este estudio se aplicó el método mixto que involucró enfoques cualitativos y cuantitativos. De hecho, se utilizaron varios instrumentos para recopilar información, como párrafos, una rúbrica, una lista de verificación y una encuesta. El principal hallazgo fue que los estudiantes prefieren la retroalimentación del maestro en lugar de la corrección de los compañeros, ya que sus compañeros no tienen suficiente conocimiento sobre habilidades de escritura para poder corregir errores; además, no muestran compromiso y responsabilidad al hacer la corrección entre pares; mientras que la retroalimentación de los maestros les ayuda a comprender sus errores y corregirlos. Se concluye que la corrección por pares no fue útil; mientras que la retroalimentación del maestro les ayudo a mejorar sus escritos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131143.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.